Moderátoři: Leoš H, Olda, martin_100, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4938
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

U T158 8x6 si můžeš vybrat která přední náprava bude hnaná,u té naší jsem zvolil první hnanou...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned kvě 24, 2020 10:50 pm

trady
Příspěvky: 36
Registrován: pát říj 10, 2014 4:36 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Přenos točivého momentu na jednotlivá kola, jako má Tatra u konkurence nenajdeš. Pochopit toto, bez načtení literatury jako laik nedáš. Ve zkratce u T158-6x6 takto:

Obrázek

Začátek točivého momentu začíná v převodovce. Odtud je kardanem přenášen do přídavné převodovky, kde je zabudován systém řazení předního náhonu. Z přídavné převodovky je točivý moment přenášen skrze mezinápravový diferenciál zadního dvojčete hřídelemi (dle rozvoru) na oba dva zadní diferenciály. Diferenciály přenášejí krouticí moment na pastorky s talířovými koly a odtud je možno ještě to prohnat kolovou redukcí. To platí i pro předek, kdy po zamčení mezinápravového diferenciálu dojde k přesunu objímky a připojení pohonu přední nápravy v přídavné převodovce. V přední rouře je jenom diferenciál přední nápravy, maximálně je zde navíc vodící ložisko hřídele u dlouhých aut.

Co se uzávěrek týče, tak prvně spínáme uzavření mezinápravového diferenciálu a připojení předního náhonu (jedna funkce tlačítka). Tlačítko je s pojistkou, takže jej nezapneme omylem. Není vhodné jezdit se stále uzamčeným mezinápravovým diferenciálem, protože dochází k extrémnímu opotřebení pneumatik a namáhání komponentu v zadní rouře a zadních nápravách. Spínáme pakliže nám jedno kolo na zadním dvojčeti ztratí adhezi tak se moment rozdělí mezi rovnoměrně na každou nápravu stejně - tj předek, 1. zadní a 2. zadní.
Pokud se nám stane, že na každé nápravě jedno kolo prokluzuje, tak zamkneme zadní diferenciály (2. tlačítko) a točivý moment který jde na diferenciál se rozdělí stejnoměrně na každé kolo dvou zadních náprav.
V extrémním případě, kdy se škrábeme do kopce na blátě je možnost uzamčení diferenciálu přední nápravy (3. tlačítko), zde je ale nutné dbát toho, že se nesmí točit koly více jak 1/4 otáčky na pevném podkladu, protože je vyřazen diferenciál a hrozí zlomení kardanových křížů na přední nápravě. Po celou dobu je nutné tlačítko uzamčení přední nápravy držet.

Tedy: 1. Zapneme mezinápravu s připojením předního náhonu po odjištěni pojistky na tlačítku, 2. uzamčení obou zadních náprav, 3. zamčení předku s držením tlačítka stále. Nelze zapojit samostatně přední náhon, ale lze objednat vozidlo, kdy je montován speciální přídavný převod a přední náprava může být stále hnaná (furtšlap tzv. v tatře). U 6x4 je většinou hnaná 1.ZN a přední náprava, ale v poslední době se toto kombinuje se zvedací nápravou a děličem momentu.

Napsal jsem to snad srozumitelně :D Snad jsem se po deseti letech v Tatře něco naučil za tím volantem na polygonu :D

Není TATRA jako TATRA, a na to bacha.... :D
čtv čer 25, 2020 3:16 pm

Uživatelský avatar
toko
Příspěvky: 617
Registrován: ned dub 13, 2008 9:08 am

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Nejlépe je to vidět ve videu k CAS 30 6x6
https://youtu.be/HkET1A-LqBI?t=102
Madness??? No, this is TATRA!!
čtv čer 25, 2020 4:25 pm

Komanche
Příspěvky: 26
Registrován: ned bře 22, 2020 1:55 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Nevite nekdo, zda se da poridit Tatra Force 4x4 kratka kabina jako nosic kontejneru? Orientacni cenovka?

Dekuji.
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988

BAGRR.cz - výkopové práce minibagrem
lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor, smykový nakladač či nakladač
pát čer 26, 2020 9:33 am

Hynek
Příspěvky: 6673
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Není zhomologovaná v EURO VI pokud vím, takže podle mě do civilu vůbec nedá. Pro hasiče u nás se dělá v EURO V. Sice dva kousky E VI existujou, ale pokud vím stále nejsou dostavěné nástavbou, ale pořád to jsou jen hasiči pro Německo. Měly jet na veletrh Interschutz, ale jak ho zrušili, tak se ta auta nedodělala.
úte črc 21, 2020 2:54 pm

stř črc 22, 2020 9:04 am

Honza Karela 2
Příspěvky: 93
Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Nádhera ! :D
stř črc 22, 2020 6:28 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4938
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

:thumbud: :thumbud: :thumbud:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř črc 22, 2020 11:03 pm

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 167
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Náhodou jsem narazil na tohle video. Vypadá to, že se nám v Česku rodí "ELEKTRO-TATRA"
Je to náročná a složitá stavba, ale zdá se, že pán ví o čem mluví.

https://www.youtube.com/watch?v=mJrabfbw5LA
https://www.youtube.com/watch?v=RV1FE-buaKc
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
čtv črc 23, 2020 6:54 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Dle mého je to ztráta času, na silnici to nebude moct a množství práce je neůměrné výsledku. Já osobně bych vůbec nepoužil podvozek Tatry, te to strašná váha a vše je komplikovaný. Pro ten projekt by byl vhodný klasický rámový podvozek a lehké tuhé nápravy nebo s nezávislým zavěšením.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv črc 30, 2020 8:57 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4240
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Zdravím chalani. Otázka priamo na znalych pomerov. Chcel by som kúpiť tatru. Ma to momentálne V čísla. Predávajúci my tvrdí, že to nieje problém, že civil čísla sú v depozit a keď budem chcieť, môžem V čísla zase odovzdať a vyndat z depozitu civilné čísla. Prej to tak je už 2 roky v zákone umoznene. A mňa by zaujímalo zdá to tak skutočne je???🤔🤔🤔 Žil som v tom, že auto môže mať bud civil, alebo civil úplne zruším a postavím to na V čísla, ale nie ze si budem čísla dle libosti prehadzovat. Tak ako to skutočne je? Jirko, Hynek... Ako to vidíte vy? Poradite? Diky
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon srp 17, 2020 9:58 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4240
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Tak čo chlapci, nikto neporadí? Skúšal som googlit, ale nič som nenašiel.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte srp 18, 2020 9:58 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Ahoj Peter,
bohužel nové předpisy neznám, nyní na V číslech nic nemám. Před lety byl dovoz z ciziny možný přihlásit na V čísla a ponechat si cizí doklady a pak to šlo kdykoliv přihlásit na klasická čísla po odhlášení z V čísel. Tedy dnes může být i tato varianta u depozitu.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
stř srp 19, 2020 10:48 am

153
Příspěvky: 904
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Zkus kouknout třeba sem:

https://www.liberec.cz/cz/prakticke-inf ... zidel.html

V 5. bodě je napsáno toto:
Místně příslušný úřad zapíše do registru historických a sportovních vozidel jen historické vozidlo, které není zapsáno v registru silničních vozidel České republiky nebo v registru vozidel jiného státu.

Já tomu rozumím tak, že vozidlo, aby mohlo být přihlášeno na V značky, nemůže být přihlášeno ani v CZ registru vozidel, ani v žádném cizím registru, čili značky v depozitu jsou asi nepravděpodobné.
Ale je to jen moje doměnka. Auto, veterána nemám a nikdy jsem neměl, ani s tím nemám žádné zkušenosti, píšu jen to, co jsem se dočetl na netu.

Když tak zavolej na registr vozidel v KV a pozeptej se na to, za to nic nedáš, určitě Ti něco řeknou.
Nebo tu větu, co jsem sem dal zkopíruj a dej třeba do Seznamu nebo Googlu, je tam toho spousta, i třeba jak se pravidelně testují veteráni a co s nimi můžeš a co ne.
stř srp 19, 2020 1:27 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4240
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)

Příspěvek

Ja mam práve všetko staré auta, niektoré s atestáciu, niektoré bez. Ale všetky majú civilné čísla. Mne práve hovorili, že nejde mat oboji. Bud sa to odhlási, a dajú sa V čísla, alebo zostanú civilné čísla, bez možnosti dat to na Vecka, nič medzi tým. Skúsim ešte zavolať na register k nám a uvidí sa.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř srp 19, 2020 3:07 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů