Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 167
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Tod2 píše:
pon úno 03, 2020 7:42 pm
Pokud vím, armáda má v emisich výjimku. Nebo už to neplatí?
Protože jinak už vidím polovinu vojenských vozidel v nouzaku, skrz vysokou kouřivost... :D
Hasiči nevím
Odpověděl jsem do hospody.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
úte úno 04, 2020 8:41 am

Hynek
Příspěvky: 6673
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Armáda mlže jít až na EURO II, hasiči a jiné státní složky až na EURO III. Reálně kupujeme k hasičům Euro V, aby to bylo bez DPF filtrů...
pon úno 10, 2020 6:15 am

tra
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Johan Elfrink popisuje svůj truck: https://www.youtube.com/watch?v=zwus4pP ... Sj5VI_nT1o
Od Motorsport revue
Milda (tra)
úte úno 25, 2020 7:41 am

nalim68
Příspěvky: 326
Registrován: stř črc 11, 2012 10:07 am
Bydliště: Kopřivnice-Lubina
Kontaktovat uživatele:

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Rozhovor s Tomášem Tomečkem pro autostyl.cz:
https://www.autostyl.cz/hlavni-je-jezdi ... wZVj7JKa7s
pon bře 16, 2020 7:41 pm

DjDD
Příspěvky: 103
Registrován: pon led 25, 2016 9:15 am
Bydliště: Praha

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Moc pěkné povídání :thumbud:
úte bře 17, 2020 1:10 pm

Jirka X
Příspěvky: 491
Registrován: ned lis 26, 2017 11:33 am

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Po letošním ročníku aer tu nikdo psal, že TT už to sám nestíhá a aby zrychlil, možná by si k sobě zase někoho vzal... Dle tohoto rozhovoru to vypadá však, že určitě pojede zase sám:)
ned dub 19, 2020 9:29 pm

Tod2
Příspěvky: 1159
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

No pokud bude mít automat, bude zase stíhat o něco víc... :D
ned dub 19, 2020 9:40 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 530
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Aktuálně u Tomáše Tomečka

Příspěvek

ned kvě 10, 2020 11:00 am

Tod2
Příspěvky: 1159
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

No jsem zvědavý, co z toho bude, Tom běžně motor ven netahá.
ned kvě 10, 2020 11:41 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3824
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Tak jestli chce dát automat tak asi se musí ne tahat ven a předělávat? :think:
úte kvě 12, 2020 5:40 pm

Tod2
Příspěvky: 1159
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

No vždyť...
Ale bude to alespoň převodovka nebo i motor?
úte kvě 12, 2020 6:12 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 6265
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Africa Eco Race: Co dělá Tomáš Tomeček v době pandémie?

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
pon kvě 18, 2020 11:26 am

Jirka X
Příspěvky: 491
Registrován: ned lis 26, 2017 11:33 am

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Výkon motoru zvedli, tak že ho zrepasovali:)) tak to asi žádná velká sláva nebude... Co mohli udělat? Zbrousit hlavu? Výbrus vložek? Až tak v tom nejsem znaly, ale jestli přidali 50 koní, tak to je na tyto metody až kam... A 50 koní na dotáhnutí konkurence je málo...
pon kvě 18, 2020 9:57 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1255
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

No asi se nedaly čekat zázraky, Tom už z té V12 vytáhl dříve co šlo. Však už tu myslím Filip rozebíral, že to není jen tak. Ten vzducháč se neuchladí
pon kvě 18, 2020 10:19 pm

filip 90
Příspěvky: 5979
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Těžko řict. Podle mě repas, přeladění čerpadla a optimalizace přeplňování. Nárůst výkonu bych tipoval maximální pár koní. Padesát je podle mě moc. Pořád to bude okolo těch 800. Spíš se třeba zlepšil průběh točivého momentu.
Podle mě ten motor, tak jak je, je teď na hraně. Ladí se vlastně jen detaily. Základním limitem je podle mě schopnost odvodu tepla jednotlivých skupin motoru. Ať už chladiče vzduchu, chladiče oleje, válce, výkon ventilátoru. Pokud by se měl zvyšovat výkon, muselo by se jít do změny koncepce motoru zlepšit odvod tepla od jednotlivých skupin. Je otázka, jak moc by to pomohlo. :think:

Další fáze, by pak byla instalace nesériových dílů. Třeba odolnější písty, common rail, nebo nějaké pokročilejší řízení motoru. Motor management by třeba mohl "dávkovat" výkon podle teplot jednotlivých částí úpravami přeplňování a vstřikování paliva. Pokud by byl motor na provozních teplotách, tak by dosahoval krátkodobě třeba 950 koní. Až by se zatížením zvýšily teploty výfukových plynů, oleje, hlav atd. nad nějakou bezpečnou hodnotu, jednotka by výkon stáhla třeba na 600 - 700 koní, aby si motor "odpočinul".
Efekt pro řidiče by byl jasný. Na startu, nebo etapách brzda - plyn, kde je krátkodobé zatížení, by motor dával maximální možný výkon. V pasážích s dlouhodobým zatížením by začal jakoby "vadnout". Ale bylo by zaručeno, že se nepoškodí. Samozřejmě pokud by se snížila okolní teplota a zlepšilo se chlazení, tak by motor také fungoval lépe.

Ale myslím, že u této fáze narazíme na dva zásadní problémy. První jsou finance (vývoj, testování) a druhý je i filozofie Tomáše Tomečka, který se snaží auto udržet, co nejjednodušší a nejsériovější. :wink:
Takže uvidíme. Pokud se povede alespoň te Alison, tak i to bude zajímavé. :wink:
Filip Nikl
pon kvě 18, 2020 11:57 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů