Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, Leoš H

Odpovědět
Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5700
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No pane jo...dobry! Předpokládám ale, že to bude nějaký výzkumný vozidlo, spíš než legálně na papíry postavený systém pohonu/řízení. Nicméně dobrá hračka, takhle si představuju ideální hračku na dálkový ovládání.

P.S.: Dobře zakomponovaný přídavný světla ve sluneční sloně.
sob úno 11, 2012 12:25 am

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

pánové vysvětlí mi tu někdo proč má hydrodrive životnost jen určitou dobu?
pon úno 13, 2012 8:03 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je to psáno v návodu k obsluze TGA/TGS, myslím že se má používat max. 8% celkově ujetých kilometrů, snad tam bylo něco o životnosti 2000 mth? (možná se pletu zkusím kouknout až budu v práci). Podle mě to bude životnost toho ultravysokotlakého hydraulického čerpadla (dává 450 barů, hydraulika pro sklápění 150 barů...). My na Tatrách, které jezdí non-stop v lome měníme hydraulická čerpadla asi po 10 až 12.000 mth a to dávají těch 150 barů a nezapínají se v tahu ani za jízdy. Takže si myslím, že ta životnost 2000 mth je reálná, pak nové čerpadlo odhadem kolem 100 tis. Kč?
Mělo by se jednat o tato toto čerpadlo:
http://www.poclain-hydraulics.com/porta ... 18586C.pdf
Tady je schéma jak je to zapojené na traktorovém návěsu, podobně to bude u MANu:
http://www.poclain-hydraulics.com/porta ... 31037L.pdf
Tady je ten hydromotor co mají všechny typy náklaďáku s hydrostatickým pohonem v přední nápravy:
http://www.poclain-hydraulics.com/porta ... 12803R.pdf
Kompletní katalog Poclainu na rok 2012:
http://www.poclain-hydraulics.com/porta ... 02487D.pdf
Reference MAN na stránkách Poclainu:
http://www.poclain-hydraulics.com/Defau ... ?tabid=216
Tatra + MAN = Superstroj!
pon úno 13, 2012 9:38 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tady poslední prospekt hydrostatického pohonu od Poclainu:
http://pdf.directindustry.com/pdf/pocla ... 23-_2.html
kde jde vidět hydropohon pro dodávky, desetikolku Kenworth pro největší čerpadlo betonu na světě, nápravy SAF Pendulum pro modulové přepravníky a návěs od Norslep s jednou poháněnou nápravou za tahačem MB Actros 3355 6x6 ... časem přibude fotka Renaultu a Volva.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon úno 13, 2012 10:11 pm

kruji
Příspěvky: 2431
Registrován: sob pro 05, 2009 11:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Safky, ty o tom víš hodně, zkusím to na tebe. Dotaz. Minulý měsíc mi začala prosakovat rychlospojka pohonu hydra. Při výměně jsem se zkusmo zeptal mechanika, která hadice k čemu slouží. Věděl to, tak jsem se zeptal, jak je řešené vypnutí při překročení 30 km. (Prostě aby se tam ty pracovní válečky nějak nešprajcly). Já jsem podle zvuku tipoval na zubovou spojku, řazenou tlakem oleje, a vypínanou pružinou. Mechanik mi řekl, že po vypnutí ty válečky stáhne pružina dovnitř. O.K. Věřím mu, ale co když ta pružina rupne, a já zrovna pojedu 90? Snad to mají odzkoušené. Představ si, jak se ti za jízdy blokne přední kolo :wall:
Jestli o tom něco víš, dej mi vědět, trochu mi to vrtá v palici :D
Lesu zmar!
pon úno 13, 2012 11:12 pm

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

Z mojich skúseností z HYDRODRIVE Najviac poruchové miesta sú: hadicové vedenie k náprave- únik oleja cez spojku hadice. Ďalšie závady boli na čerpadle ktoré sa zadrie a poškodí aj spojku HD. V našom okolí kde som pôsobil je 7 KS HD z toho sa už na troch menilo čerpadlo s komplet pohonom. Je na nom dosť krátky interval oleja. Funkčnosť HD je dosť závislá na čistote chladiča HD, je dosť nešťasne umiestnený a často ho treba čistiť hlavne pri prevádzke v teréne
úte úno 14, 2012 10:20 am

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Koukal jsem na schématické video:
http://www.youtube.com/watch?v=aJuNcpEm ... ature=plcp
v čas 0:30 až 0:38 je vidět jak jsou ty pístky schované při jízdě po silnici, ale není vidět jestli je to na pružinu nebo je to řešené nějak jinak. Bohužel k tomu víc nevím, zkusím se zeptat na servisu jestli to náhodou neměli někdy rozebrané?
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 11:32 am

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

Piestiky sú počas jazdy bez použitia HD istené tlakom oleja z malého čerpadla na motore to čerpadlo má dve funk. istenie piestikov hydro motoroch+ ovládací tlak na zopnutie hlavného čerpadla.
úte úno 14, 2012 1:09 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

big nos
to jste měli všichni v záruce? nebo už po záruce?
snad první hydro co jsem viděl mělo lesní družstvo štoky po 3 měsících komplet generálka akorát čekali dlouho na náhradní díly,ale od té doby jsem neslyšel,že by s tím měl problém
úte úno 14, 2012 1:53 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to big nos:
Tak to dává smysl, v tom schématickém videu při jízdě po silnici kdy jsou pístky zasunuté, tak ke kolu jde vidět modrá trubka, to bude asi ten jístící tlak z malého čerpadla. Ale stejně má kruji pravdu co se stane, když se "rozbije" to malé čerpadlo na motoru (asi taky nemá neomezenou životnost) to pak fakt může bloknout kolo v 90 km/h?
Pokud jde o HydroDrive, tak vím, že byly nějaké svolávací akce, ale co se všechno měnilo nevím, je to už pár lez zpátky.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 1:59 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

já to ted pořád předhazuji vedoucím at postaví hydro do lesa já bych bral 6H6 vysoký podvozek a oni chtějí 6H4 jestli to píšu dobře,ale to prý man děla jen na nízkém silničním podvozku,tak nevím jak to dopadne
myslím,že jak si to udělal kruji. by to hydro mohlo vydržet životnost auta zapínat opravdu jen v největší nouzi
úte úno 14, 2012 5:03 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to artur30:
Ano máš pravdu vysoký podvozek existuje jen v 6H6, bohužel vždy má redukce v kolech, takže váhá a spotřeba nic moc, světlá výška (asi 305 mm) a nájezdový úhel super. Je to taky nejdražší varianta z těch co píšeš. 6H6 se dělá i v nízkém provedení - nápravy bez redukcí v kolech, o 200 kg lehčí, světlá výška cca. 250 mm (skoro jako Tatra pod rourou) a o 2? tis. EUR levnější. Mělo by se dát objednat ocelový přední nárazník bez podjezdové zábrany, to tomu autu v terénu hodně pomůže. No a pokud jde o 6H4 je to problém, ocelový nárazník musí mít vždy podjezdovou zábranu (má to tak LESS) je to jako radlice na sníh :( Samozřejmě u 6H4 ten HydroDrive budeš používat skoro pořád, protože jenom uzávěrkou si moc nepomůžeš, takže ta životnost stejná s životnosti auta asi bude nereálná!
Podstatná informace pro další vymýšlení, chcete tahač s návěsem nebo klasickou soupravu s přívěsem na krátké dřevo? Mě už kdysi napadla varianta tahač návěsů 6H4-2 (poslední náprava zvedačka) s rozvorem náprav 2900 mm, hydraulická ruka na návěsu, přední péra 9,5 tuny a nemuselo by to být až tak špatné auto i do těžkého terénu. Prázdné to bude jako 100% 4x4, no a s plným by to mělo odpovídat skoro 6x4. Ještě lepší varianta by byl tahač 6H4/4 (prostřední náprava zvedací a natáčecí) s rozvorem 2600 mm, tam kdyby jsi v terénu přizvedl zvedačku = Anfahrhilfe, tak by jsi současně přitížil i přední nápravu, což by znamenalo zatížení poháněných náprav cca. 22 až 23 tun, možná by se zvedačka úplně odlepila od země a byla by to 100% 4x4. Bohužel za tu zvedací a natáčecí nápravu je tam příplatek vůči 6H4-2 asi 4 tis. EUR, nejsem přesvědčen, že ta hydraulická natáčecí náprava je nejvhodnější řešení do lesa, ale je zajímavé, že zrovna typ podvozku 6H4/4 jde objednat v řadě TGX s kabinami XL, XLX a dokonce i XXL, ale primárně je to určeno pro tah lehkých nadrozměrů na dlouhé vzdálenosti a HydroDrive je pojistka na zimu nebo při nakládce a vykládce.
Typ 6H4-2 je ten typ na dálkové ovládání pár příspěvků dozadu + ten oranžový, modrý 6H4/4 (je bývalé auto Čmakala), stříbrný tahač 4H4 s kabinou XL je nízká verze s ocelovým nárazníkem bez podjezdovky a bílý 6H4/4 s plastovým nárazníkem, kabinou XLX, ale na balónech a vpředu péra 9,5 t, která ten přední nájezdový úhel trošku zlepší:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 5:45 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Možná budou názornější výkresy a váhy jednotlivých typů:
MAN TGS 26.440 6H4-2 BL - jezdí u LESS, rozvor 4800 mm, pro krátké dřevo, kabina L, pneu 315/70 R 22,5, váha 8660 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0582_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H4-2 BLS, rozvor 2900 mm, tahač, kabina L, pneu 315/70 R 22,5, váha 8205 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0578_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H4/4 BLS, rozvor 2600 mm, tahač, kabina L, pneu 315/70 R 22,5, váha 8245 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0589_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BL nízký, rozvor 4800 mm, pro krátké dřevo, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9330 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0030_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BL střední - ten co má Kruji, rozvor 4800 mm, pro krátké dřevo, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9485 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0031_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BLS nízký, rozvor 3600 mm, tahač, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9030 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0020_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BLS střední, rozvor 3600 mm, tahač, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9225 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0021_5.pdf

Je třeba dávat pozor na 2 věci:
1, reálná váha podvozku s příplatky a jinými pneu bude asi o 300 až 500 kg vyšší, pro příklad hmotnosti pneu + ráfek:
295/80 R 22,5 = 100 kg, 315/70 R 22,5 = 103 kg, 315/80 R 22,5 = 118 kg, 385/65 R 22,5 = 130 kg, tzn. když u 6H6 vyměním pneu z 295 na 315 auto bude těžší o 198 kg ...
2, ve std. má střední typ 6H6 (ten co má kruji) zadní nápravy HPD-1353/HP-1333, které nejsou vhodné pro větší hmotnost soupravy jak 44 tun, proto je nutno objednat zesílené nápravy HPD-1382/HP-1352, což bude stát min. 1500,- EUR? a taky o 120 kg váhy navíc
http://www.man-engines.com/datapool/med ... aneten.PDF

Osobně si myslím, že jako optimální kompromis mezi cenou, hmotnosti, životnosti a průjezdnosti v terénu je nízká verze 6H6 s nápravami bez redukci v kolech a ocelovým předním nárazníkem bez přední podjezdové zábrany. Verze 6H4 bude na tom líp se spotřebou a užitečnou hmotností, ale do extrémních podmínek není vhodná, 6H6 nízký to zvládne. Stejné provedení podvozku (výškově) má pevný návěs = SENZA auto, původně podvozek 8x4 pod mix, na výkrese ocelový nárazník, ale s podjezdovkou:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0496_6.pdf
stejný typ podvozku, ale bez přední podjezdové zábrany:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0518_6.pdf
přední nájezdový úhel se zlepšil z 15 stupňů na 22 stupňů, což jen o 3 stupňě horší než střední provedení podvozku:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0392_6.pdf
a jezdíme i tam kde Tatra drhne rourou, bordel se zachytí o uložení stabilizátorů a o přední nápravu, která funguje jako radlice, ale není to tak strašné. Řidič musí dávat větší pozor než u střední 6H6, ale v terénu trakčně ta nízká 6H6 projede to samé. Ještě bych doporučil zvednout palivovou nádrž a přední stupačky dát na gumové pásy místo na ocelové trubce jako je to z výroby. Jo každopádně to chce dát na přední nápravu 9,5 t 3-listová péra.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 7:46 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

ahoj
děkuji za tolik informací bude mi chvíli trvat než se dopátrám co by bylo nejvhodnější a co bych jim navrhl a oni mi odsouhlasili
ale já mám představu soupravu,tak,že auto +vlek (na autě pro mě důležitá věc délka korby po namontování HR 6m a hlavně ta výška předu,abych pořád nehrnul zeminu jako détikem :lol: )
mně osobně by vyhovoval podvozek co má kruji myslím,že se to bude dost překládat(ty hypoidní nápravy jsou do kolika tun)
úte úno 14, 2012 8:16 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ve std. mají hypoidy 2x11,5 t, za příplatek 2x13 t, nápravy s redukcemi v kolech jsou na tom stejně 2x11,5 t std., příplatek 2x13 t. V obou případech jde podle mě o nastavení ECASu na vyšší tlak, mechanicky jsou ty nápravy pořád 2x13 t. Pokud jde o hypoidy, tak kromě Dafu, který minulý měsíc představil typ SR1360T (taky umí 2x13 t, v soupravě až 120 t), tak všichni ostatní výrobci končí u hypoidů na 2x10,5 (Iveco, Scania) a nebo na 2x11,5 t (Volvo). Renault hypoidy u 6x4 neumí (asi mu to Volvo zakázalo?), a Mercedes dělá hypoidy asi jen pro Axor 6x4/8x4 hlavně mix, mělo by to být 2x10. My máme hypoidy 2x13 t na 3 autech (2x 6x4 a 1x 8x4) a kromě jednoho problémů s uzávěrkou (stačilo dát podložku), žádný problém. U auta s dlouhým rozvorem bude problém s nádrží, vzduchojemy a výfukem, něco půjde přizvednout nahoru, něco ne, přejezdový úhel bohužel nic moc, krujiho podvozek je v tomto ohledu na tom mnohem lépe. Pokud píšeš, že budeš přetěžovat to budeš asi jezdit nakrátko, tzn. mnoho kilometrů neujedeš, takže rozdíl ve spotřebě 1,5 až 2 L/100 km mezi reduktory a hypoidy u 6H6 asi není to podstatné. A rozdíl 275 kg v užitečné váze asi taky není to nejdůležitější. Ještě jedna zajímavost, 6H6 i když je značená jako 26-ti tuna se dá s pérováním 2x13 t otypovat na technickou celkovou 33 tun, bohužel 6H4 je max. 28-mi tuna technická celková hmotnost.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 8:41 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host