Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, Leoš H

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tady alespoň holandská specifikace 6H6 nízké verze:
http://www.mantruckandbus.nl/datapool/m ... L-2010.pdf
a střední verze s redukcemi v kolech:
http://www.mantruckandbus.nl/datapool/m ... L-2010.pdf

No a protože souprava s přívěsem má ruku vzadu = to odlehčuje přední nápravu po prázdnu a u plného auta by tam taky asi těch 9 tun nemuselo být, tak si myslím, že nízká verze s ocelovým nárazníkem, péry 9,5 t a balóny 385/65 R 22,5 vpředu by s tím předním nájezdovým úhlem nemusela být až tak špatně :wink:
6H4-2 BL bohužel moc vylepšit nepůjde, přední podjezdovka tam bude, sundat moc nejde (je k tomu asi přimontovaný chladič), daly by se uřezat konce a stupačky dát na gumy, toť tak asi vše, i když po prázdnu, když zvedneš zvedačku auto se bude stavět na zadní a přední nájezdový úhel taky nebude až tak špatný. Problémem budou jízdy s nákladem, to už si člověk nijak nepomůže :(
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 8:48 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

safky
děkuji moc
opět jsem trochu chytřejší :lol:
úte úno 14, 2012 10:11 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ještě jsem zjistil 2 zajímavé věci, Volvo FMX 6x4 ve vysokém provedení, přední nájezdový úhel "jen" 19 stupňů, přitom výška rámu je 1166 mm!:
http://www.volvotrucks.com/trucks/germa ... eu_ger.pdf
a podvozek 6x6 23 stupňů:
http://www.volvotrucks.com/trucks/germa ... eu_ger.pdf
MAN kardanová 6x6 - 28 stupňů:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0486_6.pdf
U podvozku 6H4-2 BL by možná šlo pomocí speciálního kódu KSW (speciální objednávka mimo sérií) objednat verzi bez podjezdovky a pak přihlásit na výjimku, pak by přední nájezdový úhel mohl být kolem těch 22 stupňů ... to už je ale vyšší dívčí :D
P.S.: No a jsme zase mimo OT, to bude tytyty :!:
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 14, 2012 10:24 pm

kruji
Příspěvky: 2431
Registrován: sob pro 05, 2009 11:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

safky
děkuji moc
opět jsem trochu chytřejší :idea:
Respektive, mám úplné jasno. To vypínání je řešené pružinou. Je to vidět v čase 0:52 až 1:05. Je to jisté, při vypnutí se ozve takový drnčivý zvuk, jak pístky postupně sednou nazpět. Akorát, jak píšu výše, nevím co se stane, až pružina rupne. (Snad to otestovali, a neblokne se mi přední kolo)
:roll:
Lesu zmar!
stř úno 15, 2012 12:31 am

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

artur30 Všetky veľké opravy boli v záruke alebo tesne po jej konci. Takže sa na oprave spolupodielal MAN ináč náklady pri poruche čerpadla a jehonáhonu sa vyšphali cca 12 tis. € :? Tak keď to ma majteľ auta sám zaplaťiť je to pecka. V jednom prípade sa vodičovi HD zaplo samo na ceste a to bola tiež pecka.
stř úno 15, 2012 2:37 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

koukám,že vám se tam asi daří
musí kruji říct co mají za poruchy ty mají hydro delé
co se stalo když se to zaplo za jízdy?
stř úno 15, 2012 8:49 pm

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

Presne neviem šofér trochu drevený bývalí traktorista, keď mi volal tak povedal že dačo buchlo a začala svietiť diagnoza bolo to kúsok od servisu tak prišiel na dvor. Dovtedy pohoda a keď cúval auto do radu tak zablokovalo prevodovku. nešli sme do rozoberania celého pohonu bola na to kulancia tak sa to komplet menilo
stř úno 15, 2012 9:01 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak jsem koukal do návodu MAN TGS a je tam napsáno 2000 mth a 5% celkově ujetých km (ta životnost HydroDrivu).
Tatra + MAN = Superstroj!
sob úno 18, 2012 8:36 am

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

Takže to podľa mth vychádza 110000km. Počíta sa že 1mth je ako keď auto prejde 55 km. Prepočet stanovený MAN Tento prepočet sa používa v servisoch man pri špecialoch. Ale je pravda že je tam viac faktorov ktoré obmedzujú prepočet mth na km
Naposledy upravil(a) big nos dne sob úno 18, 2012 2:32 pm, celkem upraveno 1 x.
sob úno 18, 2012 8:45 am

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to big nos:
Ten přepočet co píšeš platí pro dálkové tahače. Pro sklápěcí soupravy nám to vychází cca. 1 mth = 30 km, pro ramenové nosiče kontejnerů 13 až 15 km, pro sklápěčky v lomu 10 až 11 km (to jsou Tatry). Lesovozy bych viděl něco mezi 20 až 30 km = 1 mth (podle délky obratu a jak dlouho dělá řidič s rukou). Nedá se přepočítat, že 2000 mth = 110 000 km, ale pravda bude asi taková, že kdyby jsi HydroDrive používal každý pracovní den 1 hod., tak by to mělo vydržet 8 let (250 pracovních dnů ročně = 250 mth ročně, 2000/250 = 8 let životnost), pak celková GO, asi výměna čerpadla a dělicího ventilu + hadice. Teď jde o to, jak často řidič HydroDrive používá a jak ho používá, tzn. při rychlostech do 10 km/h, kde to moc netrpí nebo až někde k 30 km/h, kde se hřeje hydraulický olej apod.
Je zajímavá jedna věc, hydropohon pro dodávky funguje až do 50 km/h, asi nějaký jiný typ hydromotoru pro extrémně velké otáčky, přitom obvod kola u dodávky je mnohem menší než u LKW, takže ty otáčky tam budou mnohokrát větší, čas 1:48:
http://www.youtube.com/watch?v=ph9ZH1aY ... ature=plcp
čas 1:38:
http://www.youtube.com/watch?v=UAs3Zs7c ... ature=plcp
Tatra + MAN = Superstroj!
sob úno 18, 2012 11:25 am

kruji
Příspěvky: 2431
Registrován: sob pro 05, 2009 11:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Artur se ptal na závady. Co vím, tak jen prodřené, špatně namontované hadice, nebo vyčvachtané, prosakující rychlospojky.(Výrobce už udělal úpravu, snad to vydrží víc. Mně po cca roce a půl už měnili obě.)
Safky sem dal výpočet životnosti na 8 let při použití hodinu denně. Když zprůměruju léto a zimu, tak Hydro používám max. 5 min. denně, životnosti bych se nebál. Ale musím podotknout, že jsem si udělal vypínač, a hydro zapínám jen když je třeba.
Tady ukázka jak Hydro bere, chybí mu jen uzávěrka:
http://www.youtube.com/watch?v=KYvedIVfxzc
Lesu zmar!
stř úno 22, 2012 10:14 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

kruji
řešil jsem to z klukem od less. No a ten mi pověděl na otázku,jak mu funguje to hydro? ON nic moc spíš nic ptám se proč z jakého důvodu?Prý je to slabé chvíli mlčím a říkám jak slabé a on že to hučí zadek hrabe a předek stojí
ptám se nechtělo by to servise a on,že neví
řekl bych,že tam je asi něco špatně
stř úno 22, 2012 11:03 pm

kruji
Příspěvky: 2431
Registrován: sob pro 05, 2009 11:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

To bude určitě špatně. Já dávám řetězy na předek, a pokud můžu tak strčím zadek auta do měkkého, předek mě vždycky vytáhl. Jednou jsem za sebou měl ještě na laně papučkářa, byl jsem prázdný, takže to táhl jen předek v řetězech, a vytáhl nás oba.
Lesu zmar!
stř úno 22, 2012 11:10 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

to jsem si přesně říkal
hned jsem si vzpomněl na tebe a jak to dobře funguje,tak mi to nešlo do hlavy proč jemu néééééé
čtv úno 23, 2012 2:10 pm

vwiki
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 15, 2010 6:51 pm
Bydliště: blansko 80 kaplice 38241

Příspěvek

Zdravím Moje zkušenosti s hydrem.TGA rv,06 je to popelák 3 nápravy zadek na vzduchu poslední náprava řízená zvedací.Natočeno 15000mth zatím jednou prasklá hadice.ty rychlospojky tečou měnil sem to komlet v záruce ted sem se dohodnul ve firmě kde dělaj hadice že mi udělaj na ty ohllí trubky co sou u kol šroubení a hadice bez rychlospojek.Ta hadice stojí v Manu 12000kč.nechápu kdo to takle vymyslel.Jinak ty náboje se dělaji v Brně aspon podle štítku.Blbě se mění kotouče musí se to celí rozebrat.jinak na popeláku pomocník vlétě v zimě ktomu rozjezdovka a jede to jak tank.Na skladce to zapínám každou chvíli.Jezdime spiš vesnice špatný cesty bláto plivneš pod kolo a nejedeš takže dobrej pomocník.Na co sebou tahat železnej předek?váha,red zbytečně se tam točí plno věci a je to vysoký.Nikdy se mi nestalo že by se přehřál olej.Mám 360 koní a je to málo bere to dost výkon takže pod kopce velká4 aby to pak neumřelo.Takže za mně dobrý.Ted zrovna řeším novej popelák a Man stále neumí hydro s automatem to to zatu dobu co to dělaj nikdo nechtěl?dalš´í termín je leden 2014.Manualní převodovka v popeláku je za tu dobu dost opotřebovaná a ruka a noha od spojky taky. :D
sob bře 02, 2013 5:21 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host