Dotazy o legislativě v dopravě, koncesích, zákazech jízd apod.

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100

Odpovědět
Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 3483
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Stavebnictví

Příspěvek

To 153: :D :D Tak né přímo na stavbu, ale do stavebnictví. Nějaké stavebniny, převést dovézt tu a tam paletu cihel, popovézt atd. A jasně časová náročnost přestavby. Jako to říkal jeden můj kolega: "Ty si myslíš, že je to hop na krávu a je z toho tele." :D :D :D
To je to samé, že si myslím, že v pátek jezdím na naftu, a v pondělí už jezdím bez mýta na CNG,LPG. :D :D :D
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
ned bře 28, 2021 5:01 pm

DriverBrno
Příspěvky: 2478
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Stavebnictví

Příspěvek

153: 16-ti tunu jsem měl sníženou na 12 t (takjsem ji kupoval), bezproblémů šlo vrátit zpět na 16 t -nový štítek s jakýmsi protokolem z homologace DAF záležitost hodiny na úřadě
asi jsem to neměl dělat kvůli transit/zákaz nad 12 t, ale občas vozím 8-9 tun..a kdyby mě zvážili ??

4212: no myšlenku přestavby pomalu opouštím a prodat a koupit jiné 3-osé ( s rukou) se jeví jako jednodušší... ano směřuji to k tomu opustit zimu za volantem, spíš sezonu hrkat a zvedat matroš s pořádnou teleskopickou rukou..no myšlenka která uzraje..je to hodně o profinancování a kalkulaci..každopádně max do 2-3 let oputit paletovku, práce za volantem a venku mi nevadí..ale ze skladu do skladu už je to pro mě bez perspektivy, nikam se to neposouvá.
ned bře 28, 2021 6:21 pm

153
Příspěvky: 903
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Stavebnictví

Příspěvek

Driver
Také jsem kdysi (už je to více než 10 let), koupil Mana, který měl původní celkovou hmotnost 16 t, která byla později snížena na 12 t. Když jsem ji chtěl zpět zvýšit na 16 t, tak to bylo nemožné.
Jak jsi to sem teď napsal, že se Ti to povedlo, začal jsem hledat a našel jsem, že od roku 2014 už je to možné, pokud k tomu dá souhlas výrobce/dovozce. Ale zároveň jsem také našel na stránkách Iveco, že zásadně nepovolují snížit 14ti tunu na 12ti tunu a obráceně po přihlášení vozidla do provozu.
Pak jsem našel, kopíruji:
Pokud během provozu po zaregistrování na dopravním úřadě dojde k potřebě zvýšit hmotnost vleku zpět na původní hmotnost, výrobce vystaví vyjádření pro dopravní úřad a i pokud byl vlek vyroben na požadovanou hmotnost, výrobcem nezaručuje, že dopravní úřad provede změnu v Technickém průkazu vozidla.
Rovněž jsem i našel, na jiném webu že po zaregistrování vozidla již nelze měnit celkovou hmotnost vozidla a to ani nahoru, ba ani dolů.
Tak já tedy nevím, ale když se Ti to povedlo, tak to asi možné je. Mně se to nepovedlo. Proto jsem Ti to tak suveréně napsal. Omlouvám se Ti za to, že jsem Tě mystifikoval.
Jednou jsem tady už psal, že u nás mně nechtěli povolit montáž ruky na auto, tak jsem ho prodal do jiného okresu, tam provedli zápis do TP a auto jsem koupil zpět i se zápisem. Stálo to navíc jen poplatky za ty dva přepisy a evidenční kontroly.
ned bře 28, 2021 7:34 pm

DriverBrno
Příspěvky: 2478
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Stavebnictví

Příspěvek

153: podobně na SK, říkal tedy Slovák, prý dělal jednu přestavbu na někoho v Čechách a pak přesal zpět na SK, v mém případě úředníka zajímal jen ten papír z DAFu, ale možná i proto že šlo jen o legislativní záležitost, fyzicky se na autě nic neměnilo, na 12 tunu byla ponížena prý z důvodu nižšího mýta v DE.
ned bře 28, 2021 8:24 pm

DriverBrno
Příspěvky: 2478
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Stavebnictví

Příspěvek

https://www.tipcars.com/nakladni/man/au ... 33700.html

dotaz na staré praktiky ve stavebnictví :
bylo by reálné nafakturovat s tímto vehikle 2 mil Kč/ročně např. u společnosti která realizuje montované staveby (v ČR) ?
sob říj 30, 2021 10:34 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4239
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Stavebnictví

Příspěvek

Driver Brno - ideš do ruky? Takéto čosi kúp v Škandinávii, sú to 8x4, valnik s rukou za kabínou a valnik sa dá hydraulicky natiahnuť o 5m.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
sob říj 30, 2021 1:14 pm

DriverBrno
Příspěvky: 2478
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Stavebnictví

Příspěvek

peter: přemýšlím o tom jako o jedné alternativě do budoucna - co dál. "Hrkání" s plachtou je sice fajn, ale nikam se to neposouvá.
Je to otázka nabídky poptávky, zdá se mi že je na trhu dost klasických autojeřábů, ale může to být jen můj zkreslený úhel pohledu.
Pak jsou tu ještě ty čísla... pořizovací cena vs. hodinovka za práci.
Myslím, že narozdíl od jiných segemntů se stavět bude pořád. Jestli máš nějaké tipy na odkazy prodejců ve Skandinávii, budu rád pokud se podělíš :)
sob říj 30, 2021 2:36 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4239
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Stavebnictví

Příspěvek

Driver - žeriavov nieje nikdy dosť 😉 problém je, koho do toho posadiť. Skus finn.no a blocket.se, to sú stránky, ktoré najčastejšie preliezam. Pak sú ešte stránky na Dánsko, ale to už je aukcia.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned říj 31, 2021 8:08 am

153
Příspěvky: 903
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Stavebnictví

Příspěvek

Chápu Tě, že se chceš po nějaké době zase někam posunout. To je normální lidská vlastnost. Jen nechápu, proč Tě zrovna nejdříve zajímá výše fakturace.
Třeba mě fakturace, zjednodušeně řečeno, zajímá až jako součet zisku a nákladů na danou práci. Nechci Ti radit, ale já jsem vždy postupoval opačně. Nejprve jsem si zajistil práci za nějakých podmínek a pak jsem k tomu sehnal auto. Zpočátku třeba z půjčovny. Tím nechci říci, že zrovna to, co Tě zaujalo je v každé půjčovně. Pravděpodobně to nebude v žádné, ale uvádím to jako příklad.
Tím, že jsem měl auto pronajaté, ověřil jsem si, jestli můj výpočet nákladů a zisku, na danou práci, je reálný a odpovídá fakturaci. Pokud nevíš, jaké budou náklady na danou práci a nevíš, co by jsi s tím dělal a máš jen případně představu o zisku, je těžké se bavit o fakturaci. Navíc, pokud by jsi s tím dělal pro nějakou stavební firmu, pendlující po republice, počítej s tím, že takovéto auto bude stát třeba měsíc na stavbě a Ty k němu se budeš nějak dopravovat. Pochybuji, že by byl někdo ochotný Ti platit zbytečné přesuny (třeba týdenní) po republice. Obvykle to zůstane na stavbě a "jeřábník" se přesunuje svým autem nebo je na ubytovně. Já bych začal tím, že při Tvých toulkách po republice bych se stavil třeba u nějaké firmy, která montuje např. haly a pobavil bych se o tom, případně bych se pobavil s nějakým soukromým jeřábníkem, kolik je na to práce a za kolik.
Ale pojďme k věci. ptal jsi se, jestli je možná fakturace 2 miliony Kč ročně. Odpovím Ti, že to možné je. Dokonce se mně to zdá jako velice nízká fakturace, na ty pořizovací náklady, toho speciálu. Leckterá dodávka má takovou roční fakturaci, dokonce i vyšší, a to ta dodávka má pětinové až čtvrtinové pořizovací náklady a rovněž tak i provozní náklady jsou podstatně nižší.
Příklad: Pokud ta dodávka jezdí 500 km denně při cca 250 pracovních dnech v roce a fakturaci 15 Kč/km to dělá téměř 1, 9 milionů Kč roční fakturace. Pokud jezdí 700 km/den už je to 2,5 milionů Kč. A znám ve svém okolí člověka, který jezdí s dodávkou, každý den z Mladé Boleslavi do Wolfsburgu a zpět což je cca 900 km. V této době jen 3x týdně, ale jezdil 5x, donedávna..... Co rok, to nová dodávka...... A druhá (nová) stojí doma pod kůlnou, jako rezervní.
Aby se Ti ta investice vrátila během třeba 8 let, musí být ta fakturace několikanásobně vyšší, aby jsi mohl odepisovat téměř těch 600 tis. ročně. Pokud jsem dobře četl, je to minimálně desetileté auto a za 8 let bude +- dvacetileté......
Neber to jako, že Ti chci rozbourat Tvé sny, to určitě ne, jen Ti píšu, jak to vidím já. Další věc je, že to je ukrutně jednoúčelové auto (no, auto, je to vlastně jeřáb i když pěkný), ale podstatné je, že to na sebe musí vydělat.....
Možná někdo jiný na to bude koukat jinak a napíše sem a to, co jsem sem napsal já postaví na hlavu a všechny nás přesvědčí, že to je ta nejlepší investice života. Co člověk, to názor. Já napsal jen názor můj.
Rozhodnutí je samozřejmě jen na Tobě a já Ti přeji, aby Tvé rozhodnutí bylo šťastné.

A ještě doplním pro Ivana. Podle mně je opravdu důležité, kdo v tom sedí a navíc musíš mít portfolio zákazníků, kteří to využijí a hlavně zaplatí.
ned říj 31, 2021 9:16 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2033
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnictví

Příspěvek

Ještě bych doplnil, že k takové mašině, každopádně zřídit kvalitní strojní pojištění. Když se na tom něco posere, to bude ranec a taky je otázka, jak rychle je servis schopen stroj opravit a zajistit náhr. díly. Pokud je nasmlouvaný termín a tobě se to pokazí, dnes není výjimka, že stojíš i více, než měsíc, nic nefunguje, jako kdysi...
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
ned říj 31, 2021 10:48 am

DriverBrno
Příspěvky: 2478
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Stavebnictví

Příspěvek

153: proto napřed ty moje úvahy hodím do fóra, jsem rád když mi to někdo rozpitvá nebo zhejtuje, pak si řeknu, jak mě taková blbost mohla napadnout. Jinak práce to může být zajímavá, ale asi jen pod větším hráčem jako zaměstnanec, a to jde zase proti mému gustu. díky za názory.
ned říj 31, 2021 3:53 pm

Karel334
Příspěvky: 1535
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Stavebnictví

Příspěvek

Za ty love pořídíš solidní 815ku 20t přestavěnou na stroj a zbyde i na eletriku a plyn,
ned říj 31, 2021 7:50 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 839
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnictví

Příspěvek

A nebo 10 malejch bagrů na půjčování... :wink:
ned říj 31, 2021 8:23 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 10743
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Stavebnictví

Příspěvek

DriverBrno píše:
ned říj 31, 2021 3:53 pm
153: proto napřed ty moje úvahy hodím do fóra, jsem rád když mi to někdo rozpitvá nebo zhejtuje, pak si řeknu, jak mě taková blbost mohla napadnout. Jinak práce to může být zajímavá, ale asi jen pod větším hráčem jako zaměstnanec, a to jde zase proti mému gustu. díky za názory.
no :think: přihodim trošku do mlýna...když pominu pořizovat auto za 5 míčů v dnešní době...není to ani návěs, takže k tomu přívěs nebo podval-přívěs..a dá se to použít i na vyproštění případně, ...ale základ je práce zajištěná a dlouhý období dopředu, aby byla aspoň nějaká šance rentability...další věc je předpoklad, že to okolo komína jezdit určitě nebude a z toho vzít i náklady obsluhy na nějakou slušnou existenci a dlouhodobější pobyt mino "základnu" ( doprava k a od stroje- ubytování případně a pod....)..nemám představu o komplet režijních nákladech na tohle konkretní auto, ale tipuju, že min čistej zisk by se měl pohybovat minimálně +10% z celkových nákladů spíš 15+(jen spekulace) min 5 % čistýho zisku by měl jít do rezervního fondu na nečekaný výdaje atd atd ....nápad jistě zajímavej ..ALE :wink:

taky bych se spíš klonil k určitýmu počtu minibagříků , jako ATW malý stavební výkopový práce okolo jsou prý žádaný ....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
ned říj 31, 2021 8:50 pm

vašek
Příspěvky: 1323
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Re: Stavebnictví

Příspěvek

taky mě to jednu dobu zajímalo mít takový speciál, ale jímala mě hrůza z případných oprav a poruch.

pro začátek bych volil něco okolo cca 100tis euro, 6x2, 6x4 tahač s rukou, plato návěs k tomu, doprava na stavby s nakládkou, vykládkou, to už by pak přišlo samo myslím i s tou prací na jeřáb

https://www.mascus.cz/preprava/ojete-ta ... 04rc3.html


a až se ti to rozjede, tak si koupíš další speciál ze těch 5-6mio :D
pon lis 01, 2021 8:24 am

Odpovědět

Zpět na „Podnikání v dopravě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti