Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, Leoš H, Globe

Odpovědět
JiRaY
Příspěvky: 3004
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Přestávají fungovat budíky v palubovce,FH 12 420 2005"

Příspěvek

Tak nám začalo zlobit FHčko,jednoho dne začal blbě ukazovat palivoměr,chvílema ukazoval prázdnou při plné nádrži,pak zase normálně,potom padnul na nulu...Teď se ustálil že ukazuje pořád cca půlku nádrže i při plné,nicméně palubní PC hlásí hodnoty o stavu paliva pořád správné i dojezd tak jak má být...
A minulý týden přestal fungovat otáčkoměr,po startu sebou ručička jen mírně cukne,a leží naprosto mrtvě,zelená políčka se v otáčkoměru ale normálně rozsvěcejí :wink:

Když spustím selftest budíků,tak palivoměr zcela normálně funguje,chodí a ukazuje,a otáčkoměr mrtvola,jen zelená políčka jdou.

Typuju to na studeňáky,lze tam něco jen "propájet"? A nemusí se pak nic kodovat a nebo nahrávat přes PC? Díky
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv srp 01, 2013 11:42 pm

Uživatelský avatar
dave1988
Příspěvky: 129
Registrován: stř kvě 18, 2011 11:04 am
Bydliště: Košice

Příspěvek

hmm urcite to mozu byt len studene spoje alebo, ked startujete blika cela pristojovka alebo drzi podsvietenie displeja ako za nomralneho stavu ? ... ako vravis bud tie studene spoje ... alebo kostrenie na kabine alebo na rame co bol nas pripad.. a co sa tyka nejakeho kodovania nebal by som sa... kludne rozobrat studene prepajkovat a bude to ok... v tom roku uricte nerobili ziadne pamatove veci na pristrojovky este a ci vobec teraz robia neviem, riesil by som to pri vymene celku ale ak pri odpojeni bateriii vsetko funguje tak pri prepajkovani to bude to iste....
pát srp 02, 2013 12:25 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5025
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já na starém FL 614 zjistil oxidaci v konektorech mezi svazkem rámu a kabinou. Sice byly vodotěsný, ale stářím to netěsnilo a slaná voda udělala svý. Ani rozpojit to nešlo jak to bylo zoxidovaný. Po celkové rekonstrukci nyní vše funguje skvěle. Prostě to chce prohlédnout spoje na špatně fungujících zařízeních.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát srp 02, 2013 9:04 am

JiRaY
Příspěvky: 3004
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Rozebral jsem palubovku a zjistil jsem,že jsou přidřené ručky přístrojů,ty fungující budíky chodí krásně lehce prstem po celé stupnici a ty nefunkční jsou zaseknuté a jdou ztuha a je slyšet že v budíku vevnitř něco dře... Takže závada odhalena,horší je spíš kde to opravit a jestli se do toho někdo pustí :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
sob srp 10, 2013 5:03 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5025
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To by snad neměl bejt problém rozchodit. Já na FL6 rozebral celej přístrojovej panel a vyndal jsem všechny budíky protože pod nima byly žárovky osvětlení a ty jsem vyměňoval. Pokud je to takto taky udělaný tak každej budík je zamáčknutej do konektoru na centrální desce. Tím pádem se dá i promazat středové uložení nebo se podívat co tam drhne.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
sob srp 10, 2013 5:51 pm

JiRaY
Příspěvky: 3004
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Problém to je,rozcvaknul jsem zadní část-taková plastová šestihranná kostička,a vevnitř jsou 3 plastový titěrný ozubený kolečka,a v tom nejmenším,pomocném je vůle jako hrom,takže místo aby chodilo,tak se vyvrací a tím"šprajcuje" ty dvě další,nehledě na to že i to velké má zuby tenké jako vlas a je už nějaké vyčesané...Zkrátka tomu nepomůžu jinak,jedině vyměnit celý ten budík na základní desce i s mechanismem :wink:
P.S: zamáčknuté nejsou,ale přiletované do zákl.desky,tohle je ta moderní doba :-D
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte srp 13, 2013 9:56 am

Uživatelský avatar
dave1988
Příspěvky: 129
Registrován: stř kvě 18, 2011 11:04 am
Bydliště: Košice

Příspěvek

mohol si hodit foto :) aj som zvedavy ked mam pravdu povedat :) drzim palce pri oprave
úte srp 13, 2013 5:09 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5025
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já má VDO Germany přístroje a vše je dělané s Německou precizností. Jenže dnes by to asi nikdo nezaplatil a asi to Volvo nechává dělat v Číně.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
úte srp 13, 2013 9:47 pm

lukasV

Příspěvek

Jirka a jeho Volvo :lol:
stř srp 14, 2013 12:06 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5025
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To moje Volvo pochází z doby kdy bylo ještě vše v pořátku a žádná Asijská a dálněvýchodní kooperace nehrozila. Vše co jsem zatím rozebíral je pouze Evropské. Druhá stránka věci je ale cena dílů za které to Volvo prodává. Tam Evropa zase vše prodražuje, ale při velké životnosti se to dá akceptovat.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř srp 14, 2013 9:10 am

netopyr
Příspěvky: 127
Registrován: pon zář 15, 2008 6:03 pm
Bydliště: kousek od Jihlavy

Příspěvek

mel jsem stejný problém-budíky jsou krokové motorky a rozpadají se rotorky těch motorku-velikost špendlíkové hlavičky- bohužel v republice nabízejí v servise jednoduché řešení-výměna komplet palubky za cca 100000, náhradní díly za haléře samozdřejmě neznají - to pro ně není obchod
A čím je tvůj tatínek? Netopýr - on létá v noci.
úte srp 20, 2013 8:18 am

JiRaY
Příspěvky: 3004
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak pánové,budíky máme opraveny,jedna šikovná firma se do nich pustila,a to tak,že z jiných,starých budíků,na kterých umřelo něco jiného než ručičky, vypájeli palivoměr i otáčkoměr ze základní desky a napájeli na tu naší,díky tomu se nemuselo nic programovat,ani jinak dramatizovat,a funguje to,to je hlavní :wink: Cena nebyla nijak malá,nicméně všechno maká :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř zář 18, 2013 12:26 am

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host