Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, Leoš H, Globe

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ráďa
Příspěvky: 21
Registrován: úte dub 05, 2011 7:26 pm
Bydliště: Kuželov

Příspěvek

Krasavica už je na place
Obrázek
Hákový nosič kontejnerů. Po 6 letech přesednu z TGAčka ,tak jsem zvědav.
ned kvě 08, 2016 4:50 pm

Sportback
Příspěvky: 94
Registrován: ned bře 23, 2014 12:56 pm
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Zdravím a přeju hodně spokojených km s krasavici.Prosímtě napíš sem pak tvé postřehy ohledně jizdních vlastností ,spotřeby atd. v porovnáni s tím Tga.
úte kvě 10, 2016 9:47 pm

Uživatelský avatar
Ráďa
Příspěvky: 21
Registrován: úte dub 05, 2011 7:26 pm
Bydliště: Kuželov

Příspěvek

Dík . Sám jsem zvědavý ,jak to s tím automatem půjde. Snad do konce týdne vyjedu ,bo soudruzi v Polsku někde udělali chybu a auto muselo jít do servisu na předělávku hydrauliky. Posléze podám hlášení.
stř kvě 11, 2016 8:00 pm

Sportback
Příspěvky: 94
Registrován: ned bře 23, 2014 12:56 pm
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Prosimtě servis v polsku to máš natahovák od technocaru?A automat s pedalem spojky nebo bez?Zajímá mě jak je ten automat citlivy na najetí na kontejner? :D
čtv kvě 12, 2016 7:10 pm

Uživatelský avatar
Ráďa
Příspěvky: 21
Registrován: úte dub 05, 2011 7:26 pm
Bydliště: Kuželov

Příspěvek

Nástavba je od Technocaru ,máme už třetí a spokojenost . Na mém TGAčku je z roku 2005 , krom už sedraného háku a omačkaného zajištění kontíku vše funkční. Snad jednu hadici jsem měnil jinak všechny origoš. Druhá je 2010 ,vyměněno hydr. čerpadlo a snad všechny hadice (šofér idiot). Jinak bez problému. V polsku je vyrábí a montují ,servis je v Kroměříži. Krasava má automat s pedálem spojky ,ten jsem si tam nechal dát kvůli časté jízdě (spíš zapadnutí v terénu) i když to má umět i nějaké rozhoupání auta. Na konťas jsem najížděl jen na place a v klidu ,převodovka umí i manipulační mód ,který je přímo k tomu určený.
Dnes to přivezli ze servisu tak uvidíme po neděli. :driver:
čtv kvě 12, 2016 8:18 pm

Sportback
Příspěvky: 94
Registrován: ned bře 23, 2014 12:56 pm
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Ok.Máme technocar na tgl a po roce praskalo uchycení pistnic za kabinou,nechali to v polsku opravit a od té doby 7 let bez jediné poruchy.Prosímtě jak to funguje-pedal a automat? Pedál se použije při rozjezdu a pak už řadí automat?
čtv kvě 12, 2016 9:30 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2621
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ano na rozjezd sešlápneš spojku a pak už jede automat, při dojezdu nebo krizovkách zase zmáčkneš spojku. Dojíždění na citovku je v pohodě, když jsem ji bral tak jsem si zkusil plný automat a tohle a spojka prostě musí být. V plném automatu si dojezd k finišeru proti kopci nedokážu ani přestavit, to je tak na kamionku. ;-)
Obrázek
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 * TATRA 815 TerrNo.1 6x6 * Scania R420 CB8x4 * Scania G440 HMZ8x4 *
https://www.facebook.com/AutodopravaHolubnicek/ www.holubnicek.cz
pát kvě 13, 2016 7:55 am

Uživatelský avatar
Ráďa
Příspěvky: 21
Registrován: úte dub 05, 2011 7:26 pm
Bydliště: Kuželov

Příspěvek

Souhlasím s Leošem. Plný automat máme na třech tahačích Scania ,je to paráda ,ale časté najíždění na konťas a couvání s vlekem si taky nedovedu představit. Najezdím denně kolem 300 km a vlek mám sklopku ,takže půlku nacouvám. Přece jen přes ten pedál máš lepší cit a kontrolu nad autem.
pát kvě 13, 2016 8:23 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 2969
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Leoš v čem je problém najet bez spojky k finišeru? Už sem to právě slyšel víckrát, ale nikdy s vysvětlením :idea:
pát kvě 13, 2016 8:47 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2621
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Když najíždíš na finišer na rovině, tak je to v pohodě, ale pokud to dlábíš někde do kopce navíc po šotolině, kde ti prohrabávají kola, a ty to držíš na spojce dokud se lehounce neopřeš o finišer až pak to zašlápneš. S tím automatem, jsem jezdil a už jen zařazení je jedno cuknutí v převodovce, navíc cit tam není žádný, prostě to tam automat napere. I rozhoupání v měkčím terénu, máš snadnější se spojkou. V tomhle provozu nevěřím, že by ten automat přežil 100 tis km.
Mám tam Scaniácké sledovaní, a už jen to jejich počítání šlápnutí na brzdu, předvídání a podobně, je taky zážitek, potom ti řeknou, že je to dělané na kamionku, na brzdu, že šlápneš max 1x za 100 km, to já na brzdu musím šlápnout i 5x než naložím na obalovně :-) retardérem pod násypkou nezastavím. :-) Plný automat je fajn, ale na sklopkách a jiných dělnících je spojka důležitá.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 * TATRA 815 TerrNo.1 6x6 * Scania R420 CB8x4 * Scania G440 HMZ8x4 *
https://www.facebook.com/AutodopravaHolubnicek/ www.holubnicek.cz
pát kvě 13, 2016 11:07 pm

Sportback
Příspěvky: 94
Registrován: ned bře 23, 2014 12:56 pm
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Leoš-zeptám,slapneš na spojku a ručně tam cvakneš něco na rozjezd a pak přepneš na automat? Ptám se jako jouda ale automat jsem zkusil jen jednou bez spojky a na rovině :D
ned kvě 15, 2016 8:11 am

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2621
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Šlápneš na spojku a pravou rukou otočíš volič pro převodovky pro jízdu vpřed nebo vzad. Zařadí se rychlostní stupeň a jede to v automatu, nebo pokud potřebuješ posuvným tlačítkem si přepneš manuál a můžeš tím ovladačem řadit normálně nahoru přidáváš, dolů podřazuješ. Automat si můžeš přepnout do více režimů, podle toho v jakých otáčkách chceš aby řadil. Jinak manuál jsem si dával v terénu, kde jsem si potřeboval jet s plynem na cit a nebo v průdkém kopci, kdy bylo riziko, že ti v blbém místě začne automat řadit a tím ztratíš akceleraci.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 * TATRA 815 TerrNo.1 6x6 * Scania R420 CB8x4 * Scania G440 HMZ8x4 *
https://www.facebook.com/AutodopravaHolubnicek/ www.holubnicek.cz
ned kvě 15, 2016 8:42 am

Sportback
Příspěvky: 94
Registrován: ned bře 23, 2014 12:56 pm
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Dik,už tomu rozumím.Prosímtě a do servisu jezdíš do vizovic?Když máš pořadné naloženo je ta 440 dostačující?
ned kvě 15, 2016 12:24 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2621
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ano do servisu jezdím do Vizovic.
Na 32 tun celkové to stačí, stejně se drckáme po okolí, a co mám starší 420tku tak i v soupravě na 48tun celkové to jde, jako hitparáda to není, ale stačí to 95% se jezdí na solo.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 * TATRA 815 TerrNo.1 6x6 * Scania R420 CB8x4 * Scania G440 HMZ8x4 *
https://www.facebook.com/AutodopravaHolubnicek/ www.holubnicek.cz
ned kvě 15, 2016 12:35 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3616
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Neví někdo jestli je u denní kabiny standardně montovaný USB port?
sob kvě 21, 2016 7:26 pm

Odpovědět

Zpět na „SCANIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host