Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Motory

Příspěvek

Potřebuju poradit jak to bylo s motorama. Ve straým časopise sem měl: 636 nepřeplňovaný, 638 přeplňovaný bez mezichlazení, 640 přeplňovaný s mezichladičem. Ale přece Karosy měly ML 636 a to bylo přece s turbem i mezichladičem nebo ne?? Byl i typ 638??? Díky za objasnění
ned srp 06, 2006 9:16 pm

Samer: liaztrucks.com

Re: Motory

Příspěvek

Vojta píše:Potřebuju poradit jak to bylo s motorama. Ve straým časopise sem měl: 636 nepřeplňovaný, 638 přeplňovaný bez mezichlazení, 640 přeplňovaný s mezichladičem. Ale přece Karosy měly ML 636 a to bylo přece s turbem i mezichladičem nebo ne?? Byl i typ 638??? Díky za objasnění
Taky si v tom ted delam jasno, brzo bych to chtel dat na web...aspon co se tyce stovovy rady tak tam obcas mrkni, jestli uz neni aktualizace u tahacu rady 100... liaz.developstudio.com
stř srp 16, 2006 5:24 pm

Uživatelský avatar
Foxak
Příspěvky: 42
Registrován: sob říj 07, 2006 4:19 pm
Bydliště: Mukařov-Lovečkovice

Příspěvek

motory. M-634 bez turba výkon 148kW. M-635 bez tubra výkon 158kW. M-636 turbo výkon 158kW M-637 turbo výkon 189kW M-638 turbo 212kW M-640F turbo výkon 212kW M-640 turbo výkon 224kW
sob říj 21, 2006 9:45 pm

Rada
Příspěvky: 7
Registrován: sob pro 30, 2006 1:39 pm
Bydliště: Moravský Krumlov

Příspěvek

motory 640 a 640F mají myslim i mezichladič
stř led 31, 2007 11:09 pm

Uživatelský avatar
Gerhard
Příspěvky: 165
Registrován: pát led 26, 2007 7:56 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory

Příspěvek

Vojta píše:Potřebuju poradit jak to bylo s motorama. Ve straým časopise sem měl: 636 nepřeplňovaný, 638 přeplňovaný bez mezichlazení, 640 přeplňovaný s mezichladičem. Ale přece Karosy měly ML 636 a to bylo přece s turbem i mezichladičem nebo ne?? Byl i typ 638??? Díky za objasnění
Stahni tady na Davidove strance prirucku k LIAZkam je tam na zacatku vykon vsech motoru jejich
stř led 31, 2007 11:38 pm

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

jj už ji mám staženou :wink: a přesně tak je to s těma mezichladičema v autoškole sme měli sklápěč v techničáku měl psáno 212 kW a měl intercooler. :driver:
TATRA The off-road king!
stř led 31, 2007 11:41 pm

Karel334
Příspěvky: 1393
Registrován: sob bře 11, 2006 9:36 pm

Příspěvek

Vojta píše:jj už ji mám staženou :wink: a přesně tak je to s těma mezichladičema v autoškole sme měli sklápěč v techničáku měl psáno 212 kW a měl intercooler. :driver:
On je v tom trochu hokej.Liaz 100 má také 212kw a cooler to nemá.Chladič zvedne výkon tak cca 15kw.Míval jsem tahouna bez chladiče ,pak jsem ho tam dal a to auto letělo ,znat je to fest.Nejsilnější 640 je motor co má masivní unašeč na vst.čerpadle a komresoru má to 225kw. Pak se to vylepšuje ještě vizkozní vrtulí ta zvedá taky výkon. 638 má pístní 40 a 640 50mm.Příručkám nevěř zvedni kabinu a koukni co tam je.
pát úno 02, 2007 10:32 am

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

Jo to máš pravdu že v tom je hokej zvláš? tady kde je hodně verzí těch motorů. Pak byly vlastně ještě 640 s 235 kW ale vlastně to byl už M1.2, jakej v tom byl rozdíl?? To už mělo to sběrný potrubí na chladící kapalinu zvláš? hlavy?? Prej to docela chcalo když to šlo přímo přes hlavu. A je ta viskózní spojka na vrtuli spolehlivá?? Na dakaru s tím myslím měli problémy.
TATRA The off-road king!
pát úno 02, 2007 12:48 pm

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

Ono v tý 100 byl asi M 638 ne?? A když 640F měla mezichladič tak to mohla bejt jen seřízená na ten výkon ale kvůli tomu chladiči měla určitě menší spotřeu paliva.
TATRA The off-road king!
pát úno 02, 2007 12:50 pm

Uživatelský avatar
Gerhard
Příspěvky: 165
Registrován: pát led 26, 2007 7:56 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Vojta píše:Jo to máš pravdu že v tom je hokej zvláš? tady kde je hodně verzí těch motorů. Pak byly vlastně ještě 640 s 235 kW ale vlastně to byl už M1.2, jakej v tom byl rozdíl?? To už mělo to sběrný potrubí na chladící kapalinu zvláš? hlavy?? Prej to docela chcalo když to šlo přímo přes hlavu. A je ta viskózní spojka na vrtuli spolehlivá?? Na dakaru s tím myslím měli problémy.
No ja myslim ze taky stejne tak jako prevdovky
pát úno 02, 2007 9:32 pm

Karel334
Příspěvky: 1393
Registrován: sob bře 11, 2006 9:36 pm

Příspěvek

Vojta píše:Ono v tý 100 byl asi M 638 ne?? A když 640F měla mezichladič tak to mohla bejt jen seřízená na ten výkon ale kvůli tomu chladiči měla určitě menší spotřeu paliva.
Ano ten chladič je znát i na spotřebě.
pát úno 02, 2007 10:29 pm

Karel334
Příspěvky: 1393
Registrován: sob bře 11, 2006 9:36 pm

Příspěvek

Vojta píše:Jo to máš pravdu že v tom je hokej zvláš? tady kde je hodně verzí těch motorů. Pak byly vlastně ještě 640 s 235 kW ale vlastně to byl už M1.2, jakej v tom byl rozdíl?? To už mělo to sběrný potrubí na chladící kapalinu zvláš? hlavy?? Prej to docela chcalo když to šlo přímo přes hlavu. A je ta viskózní spojka na vrtuli spolehlivá?? Na dakaru s tím myslím měli problémy.
Spolehlivá je jen nesmíš jezdit ve vodě to se zdeformují lopatky.To byl případ dakaru a to byla obyč .plechová vrtule.Vizkoza má plast.lopatky.
pát úno 02, 2007 10:33 pm

Karel334
Příspěvky: 1393
Registrován: sob bře 11, 2006 9:36 pm

Příspěvek

Vojta píše:Jo to máš pravdu že v tom je hokej zvláš? tady kde je hodně verzí těch motorů. Pak byly vlastně ještě 640 s 235 kW ale vlastně to byl už M1.2, jakej v tom byl rozdíl?? To už mělo to sběrný potrubí na chladící kapalinu zvláš? hlavy?? Prej to docela chcalo když to šlo přímo přes hlavu. A je ta viskózní spojka na vrtuli spolehlivá?? Na dakaru s tím myslím měli problémy.
110 Když je dobrej blok a hlavy tam nedává žádnej mamlas, musí to dělat člověk co rozumí liazu a ne volvu pak to neteče.a ta lepší verze stoják motor mimo hlavy už je bez chyby.Zajímavé je ,že na ten starší motor seženeš lepší těsnění pod hlavy než na ten novější.
pát úno 02, 2007 10:42 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5854
Registrován: stř bře 01, 2006 5:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Karel334 píše:Zajímavé je ,že na ten starší motor seženeš lepší těsnění pod hlavy než na ten novější.
viz Macík na Dakaru ten má teda fungl novej motor s horším těsněním :twisted:
pát úno 02, 2007 10:54 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Olda píše:
Karel334 píše:Zajímavé je ,že na ten starší motor seženeš lepší těsnění pod hlavy než na ten novější.
viz Macík na Dakaru ten má teda fungl novej motor s horším těsněním :twisted:
Já sem jen nepochopil, že je zabilo zrovna tohle. Při vší úctě těsnění je při nadopovaným motoru věc od který by se to dalo očekávat...a liazák to umí do dvou hodin přebouchat... :?:
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pát úno 02, 2007 11:02 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti