Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Venca R: Vliv to nemá žádnej. Asi bych doporučil antény se sklopným zářičem v případě kolize - zářič s cívkou není k patici přichycen úplně napevno, jako to bývá při použítí ozubených protikusů, dotahovných šroubem s křídlatou matkou, ale šroubuje se shora a je dotaqžen na kluznou plochu, která brání sklopení za jízdy (proud vzduchu nemá takovou sílu) - při hrubém mechanickém působení na zářič se ale tento sklopí přednastaveným směrem (nejlépe asi tedy vzad).
Sirio Turbo 800 (cca 100cm)
Sirio Turbo 1000 (cca 120cm)

Tyhle antény můžeš vozit i mírně sklopené dozadu (cca do těch 30°), ale to platí o všech. Ovšem trochu se obávám té montáže na rampu. Každopádně doporučuju nespoléhat na ukostření rampy, ale patici antény ukostřit někam ke střeše extra a pravidelně kontrolovat.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
ned pro 07, 2014 10:27 pm

Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A samozřejmostí je přizpůsobení antény před prvním použitím a kontrola celé soustavy pomocí PSV metru. 8)
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
ned pro 07, 2014 10:29 pm

Venca R
Příspěvky: 1480
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Dobrá, díky
sob pro 13, 2014 12:20 am

nejsemzusa
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 12, 2011 9:08 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Zdravím kolegové. Mám v Mercedesu Actros s nejvyšší kabinou vysílačku tti 1100 a anténu originál Mercedes. Zapnu, dám DSS, a ona přes den chytá kdejaké rušení. Přepnu na manuál squelsch(či jak se to píše) a ona je rušena i když je stažený nadoraz. Samozřejmě že slyším i hovor. Baj oko na 2-3km podle kvality protistanice. Nechal jsem si poradit na Rudné a koupil delší zářič. Seřídili, zaplatil jsem. Mám pocit že teď slyším z větší dálky. Bohužel však i to rušení. Přes den je to při použití DSS časově tak 60:40(60%rušení:40% ticha či příjmu hovoru). Kromě toho slyším v reproduktoru jak komunikuje FletBoard(zvuk stejný jako když přiblížíte mobil k rozhlasovému přijímači)To se děje tak 10x za hodinu nepravidelně a ne stejně dlouho.
Otázky :
1) Kdo má stejnou zkušenost?
2) Kdo z Vás to vyřešil úplně?
3) Kdo z Vás to vyřešil alespoň částečně?

Já jsem začal u jednoho radioamatéra s tím že jsem jej poprosil o diagnostiku samotného cb. Napojil jej na něco a řekl že je v absolutním pořádku. Záměrně jsem nešel po anténě, protože byla dodána a seřízena u odborníků. V průběhu ledna dojde k znovunaladění celé sestavy. Nevěřím však v úspěch a proto jsem se rozhodl zeptat se Vás na Vaše zkušenosti.
úte led 06, 2015 4:49 pm

Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To rušení se projevuje, i když jsou motor i zapalování vypnuté?
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
stř led 07, 2015 2:37 am

nejsemzusa
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 12, 2011 9:08 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Ano. Pokud stojím, je rušení míň. Ale je. Rušení nereaguje na žádný zdroj z auta.(stěrače, topení atd)
stř led 07, 2015 7:17 am

Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Na CB pásmu je klid jen málokdy, souvisí to s momentální odrazivostí jednotlivých vrstev v atmosféře, což je zase závislé na sluneční aktivitě. Takže slyšíš Nasťu z Moskvy, ale Frantu z druhého konce vesnice ne. Pokud se k tomu přidá i rušení od vozidla, je o zábavu postaráno. Zkus odšroubovat anténu a nastartovat, uvidíš, zda se nějaké rušení objeví. Pokud ano, šíří se po napájecích kabelech. Pokud ne, jde to všechno přes anténu. Dnešní vozy jsou samá elektronika a výrobci si s odrušením, jak se zdá, lámou hlavu čím dál tím méně. Stačí se v Praze projet kolem některé z těch nových tramvají a cimbál se může uškvrčet.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
čtv led 08, 2015 1:43 am

kvas
Příspěvky: 37
Registrován: stř bře 27, 2013 4:48 pm
Bydliště: Jížní Morava

Příspěvek

Vitajte šohaji. Určitě je to tu psané, ale nemám čas pročítat celé vlákno takže sorry že sa budu ptat podruhé. Je lepší dat cb anténu na špígl, přímo našrubovat na kabinu nebo dat magneticků antenu. Předem dík za odpověď
zásadně piju domácí slivovicu - doporučujů čtyři lékaři ze tří
čtv led 08, 2015 8:46 pm

mikulda15
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 10, 2013 3:44 pm
Bydliště: Valmez

Příspěvek

Zdravím pánové mám dotaz - na autě mám CB anténu do výšky 420cm, máte někdo zkušenost jaké hrozí nebezpečí při kontaktu s trolejema? Díky Mikulda 15
pát úno 20, 2015 7:57 pm

sof
Příspěvky: 1715
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Ja som mal tak vysokú anténu a pred trolejami som ju vždy sklápal. Našťastie v mane som to mal na dverách a išlo to. Podla mňa 4,2 je už moc vysoko. Troleje bývajú vyššie, ale ja už by som tomu neveril.
pát úno 20, 2015 8:46 pm

mikulda15
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 10, 2013 3:44 pm
Bydliště: Valmez

Příspěvek

Díky za odpoveď, šlo mi hlavně o to jestli bych při dotyku tím mohl poškodit vysílačku popřípadě elektoniku v autě. Díky
pát úno 20, 2015 9:06 pm

Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Raději bych to neriskoval, kolují všelijaké historky. V trolejích je 600-660 V stejnosměrného napětí a místy jsou níž, než 4,2 m. Různé nízké podjezdy atd...
Některé druhy antén ani nemají zářič spojený se zemí a tam se to pak nejspíš uzemní přes radiostanici... Raději zkus tu anténu sklopit trochu dozadu, nějakých 25-30° by ještě nemělo výrazně vadit... Jestli teda máš tu možnost, výška se tím o něco zmenší.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
pát úno 20, 2015 9:48 pm

vlk-cz
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 29, 2013 9:33 am
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Zdravím vespolek, měl bych jeden dotaz.
Chtěl bych si namontovat vysílačku na dodávku. Její výška je už teď necelé 3 metry. Ve vysílačkách se moc nevyznám a tak se chci zeptat. Je lepší vzít anténu Sirio Turbo 800 a dát ji byť dopředu tak nahoru na střechu nebo raději vzít Sirio Turbo 1000 a šoupnout ji na tu šikminu nad čelním sklem? Bude to jezdit i v terénu, ale s rozumem. Co jsem se zkusil optat i v obchodech, tak bez valného úspěchu.
Díky
pon úno 23, 2015 12:24 am

Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

re: vlk

Příspěvek

No, rozdíl v délce zářiče mezi těmito dvěma typy už není tak velký. Jde hlavně o tohle: tyto antény jsou konstrukčně vymyšleny tak, že potřebují být posazeny do plechu a ne do plastu. Laicky řečeno, potřebují pod sebou mít kus plechu jako přirozenou protiváhu. Pokud máš ten vršek plechovej, dej osmistovku nahoru a nemusí to být zrovna hned u předního kraje - je teda fakt, že přístup k anténě pak nebude snadný (ale to i pro případného zloděje, navíc osmistovka je krátká a není tak nápadná, kór vysoko). Ale anténa pak bude mít lepší vyzařovací diagram z hlediska všesměrovosti, než když bys ji dal někam ke kraji.
Při případné montáži patice dej dobrý pozor na to, aby se pak zářič sklápěl směrem dozadu - to pro případ nárazu na nějakou překážku. Jednou jsem takhle štrejchnul Turbem 2000 na osobáku o větev asi v sedmdesáti kilometrové rychlosti a nestalo se kromě hrozné rány nic víc, než že se anténa trochu sklopila dozadu, stačilo pootočením povolit zářič, vrátit zpět a bylo vše zase OK.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
pon úno 23, 2015 1:49 am

Uživatelský avatar
vrána z.m.
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo a pokud tam ten plech bude jen slabej, tak patici podlož nějakým kusem duralu nebo prostě nějakého nerezu, aby se ti při případném mechanickém namáhání nezdeformovala střecha kolem patice. Podmínkou je dobrý (tzn. vodivý) kontakt mezi touto případnou podložkou a střechou.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
pon úno 23, 2015 1:53 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: lubos007 a 3 hosti