Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 211
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Globe: Dle hesla "slibem neublížíš" mě naopak zaráží, že ostatní taknějak "mlčí". Možná z důvodu, že v dnešní rychloobrátkové době asi prvního majitele stejně taková informace nezajímá. Tak dlouho auto mít nebude...
MAN i DAF lacinou tříletou zárukou zřejmě ještě hasí "faux pas" s Euro 5 motory. Zaslechl jsem něco o propálených pístech a prasklých vložkách, či co to bylo...

vašek: Nějak extra jsem to nestudoval, máme v plánu max. 3 roky huntování a pryč. Standardem bývá rok na celé auto a dva na hnací řetězec...
pon úno 06, 2017 11:35 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4786
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

jojo, převložkovávaly se DAFy. A jak se do toho motoru jednou hráblo, šlo to od desíti k pěti :( a Euro 5 od MAN mělo zase svoje problémy, a nebylo jich málo (a jestli si to vybavuju, zrovna s těma pístama jsi se asi trefil :D ) :D

Jinak s tím zbytkem je to asi pravda, když si to vezmu na operák, nějaký řeči o milionech km mě netrápí, a když si to chci koupit napořád, tak stejně nebudu věřit brožuře.

btw. u MAN už je docela dlouho v základu rok na celý auto + 3 na hnací řetězec
úte úno 07, 2017 8:03 am

vašek
Příspěvky: 870
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

u renaultu bylo 5 let 500tis km, komplet záruka na vše, krom běžného opotřebení, příplatek byl nějak 4tis eur.

před skončením záruky mi klekla laboratoř výfuku, cena kolem kila, dali novou

5let leasingu, 5 let záruka, na kalkulaci je to dobrý že bys neměl platit žádné rany za servis po dobu 5ti let
úte úno 07, 2017 9:42 am

vn 2000
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 26, 2014 11:04 pm
Bydliště: Humenne

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Kolko si pytaju u Volva za predlženu zaruku na 3roky v CZ? (asi nebude rozdiel)U nas za to chceju 2800eur, ale nezahrnuje to odtah auta. Taak, že nič moc ako.
úte úno 07, 2017 1:33 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9687
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Tak bude Volvo CR 460?
BES - běs
pon úno 20, 2017 8:14 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 211
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - part #9 – finále

Ještě se hlásím s několika málo dojmy z "dotestovávání" favoritů MTCH 2016 a s doplněnou tabulkou...
Dle výsledků téměř půlročního testování, kdy jsme se zapůjčenými tahači najeli skoro 30 tisíc km, se především díky nízké spotřebě dostaly do finále značky DAF a Scania. Na četná přání řidičů jsme k závěrečné dvojce přibrali ještě jednou Volvo. Najeli jsme dalších 13 tisíc km a trochu si utřídili dojmy ze všech tří značek. Ale vezmu to pěkně odzadu:

VOLVO FH 13 XL 460 - Po týdnu jsem dnes vracel, z testování již trochu znaven, Švéda s tím, že to mám konečně za sebou. Co je u Volva nového? Tak především vstřikování "common-rail". Ať chcete nebo ne, auto trochu změnilo svůj klasický zvuk i hlasitost projevu a příjemně překvapen jsem byl i dosaženou spotřebou paliva. Celý týden panovalo příjemné, skoro jarní počasí s bezvětřím a dosažené výsledky jsou tak plně srovnatelné s auty testovanými v létě a na podzim. Palubní počítač lhal ve spotřebě tentokrát jen o necelou desetinu litru, což je v testu nejlepší výsledek. Pokud bychom vyměnili převod zadního diferenciálu z 2,64 na 2,50 nebo 2,47, jistě bychom se dostali se spotřebou pod 29 litrů a auto by pak mohlo konkurovat i finálovým bojovníkům. Co se bohužel u Volva nezměnilo je pocit z podvozku tahače. Celkem pohodlnou pětistovku tak střídá o trochu více uskákaná čtyřistašedesátka, kupodivu dle specifikace se stejným odpružením přední nápravy i kabiny. Při jízdě cítíte každou malou nerovnost vozovky a z chování auta i "měkkého" podvozku máte pocit, že má najeto hodně přes půl milionu kilometrů. Tachometr ale říká něco jiného...

DAF XF 460 SSC - Daf i s větší kabinou SSC na měchách potvrdil vedení v parametrech pohodlí. Podvozek má tuhý, ne však tvrdý. Odpružení kabiny naopak měkkčí než Volvo a je tak ze všech značek jednoznačně nejpohodlnějším vozem na trhu. Motor Paccar se 460-ti koňmi je, jak známo, výkonově omezen na prvních jedenáct rychlostí a pro naše potřeby se zdá už trochu slabým. Se spotřebou na tom byl při teplotách lehce pod bodem mrazu po první třech dnech a prvním tankování docela dobře (28,62 l/100 km), ale koncem ledna přišla zmíněná menší sněhová kalamita, kdy se projevily nectnosti pomalé převodovky i do sněhu nevhodných "eco" pneumatik a spotřebu se pak již nepodařilo udržet pod 30-ti litry.

SCANIA R450 High Next Generation - Zkušenosti a příjemné překvapení tímto vozem jsem již popsal na 25. stránce v tomto vláknu.

Po opětovném testu se už i naši šoféři nechali částečně přesvědčit, že Volvo nebude pro nás to pravé ořechové, i když jsem si pro srovnání cenovku na Volvo s požadovanou specifikací udělat nechal. Sice ji ještě v ruce nemám, za to DAF i SCANIA už se konečně "vycenili". A co že jsme si to u dealerů naporoučeli? Ve zkratce:

- větší kabinu na měchách s přídavnými dálkovými světly,
- kompletní vnější osvětlení LED,
- kompletní ospoilerování a vše v barvě vozu, co jen v továrně nalakovat dovedou,
- ALU kola Dura Bright, prediktivní i adaptivní tempomat,
- rozvor 3600 mm, zvýšená kapacita baterií a silnější alternátor,
- sedadlo řidiče i spolujezdce v nejvyšší možné výbavě, kromě kůže,
- kožený volant a lepší autorádio s navigací, dotykovým displejem, bluetooth atd.,
- rychlejší diferenciál a motor min. s 2300 Nm.

Nová Scania R450H překvapila poměrně slušnou cenou 94.490,-€, kde jsem předpokládal, že se do "sto" nevejdeme. U Dafa XF 510 SSC pak cenu stlačili dokonce pod 85 tisíc, a to na 82.700,-€. Je celkem pravidlem, že čím více výbavy si na vůz naporoučíte, o to větší je pak sleva z ceníkových cen. Servisní smlouva na běžnou údržbu a 30 měsíců pak dělá u Scanie 3.584,- Kč/měsíc a u Dafa na 36 měsíců 3.372,-Kč/měsíc při 190.000 km za rok, což je celkem srovnatelné...

Momentálně je to v týmu remíza 2:2. Dva šoféři fandí Dafu a ten třetí se mnou Scanii. Dva konzervativci a dva liberálové...
V sobotu jdem na pivo, tak to nějak rozštípnem ! ;-)


Obrázek
pon úno 20, 2017 10:08 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9687
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Ta Scania asi bude lepší kočár než DAF, ne?
BES - běs
úte úno 21, 2017 11:59 am

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4786
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

ještě doporučuju pořádně projít nabídku after sales služeb... jak je na tom DAF popravdě netuším, nikdy jsem nabídku neviděl, ale s new gen Scanií přišla i kompletně přepracovaná nabídka, a vlastně i systém, poprodejní péče - včetně tzv flexibilního plánu údržby.

Další plus u Scanie je u nás telematika a její webová aplikace (srovnávám s Iveco a MAN), jednoduchost obsluhy, množství funkcí (včetně pohodlného automatického stahování karet řidičů a tchg prostřednictvím funkce card hotel) atd. atd. ... samozřejmě, u jednoho auta v nedopravní firmě to asi takovou váhu mít nebude, ale určitě bych to zařadil jako jeden bod srovnávání.
+
jestli to bereš do majetku (asi jo, když řešíš ceny a ne splátky a zůstatkové hodnoty), podíval bych se ještě na ceny ojetin a promluvil s nějakými jejich prodejci, jak se Ti bude prodávat šestiletá scania a jak šestiletý daf... obecně prodat Scanii a Mercedes nebývá problém a i ceny jsou tam vyšší.
úte úno 21, 2017 1:17 pm

sam07
Příspěvky: 17
Registrován: pát říj 22, 2010 12:02 pm
Bydliště: Praha západ

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Ahoj,

jezdím s 2016 XF 106 SSC 510 v maxi výbavě (podle šéfa dražší Daf už objednat nejde :) ), tak si dovolím přispět taky pár poznatky.
Motor je opravdu velmi tichý, na volnoběh téměř jako osobák, a za jízdy při 90km/h po rovině není motor slyšet vůbec, jenom vítr od zrcátek. V tahu má v porovnání se 460 hlubší zvuk, takový příjemně dunivý. Spotřeba vychází mezi 23 a 25 litry (najeto 130tkm), vozím od 5 do 10 tun na dvouosém návěsu a o úspornou jízdu se nijak zvlášť nesnažím - jezdím 90 a v kopcích u Kasselu, na Brenner, atd. řadím klidně i 10 a jedu, co to dá, docela honím každou minutu. Palubní PC se spotřebou kecá zhruba o dva litry. Na AdBlue mám 100-litrovou nádrž pod kabinou nad levým předním kolem, spotřeba vychází zhruba na litr na 100km. Převodový poměr v nápravě neznám, při 90km/h motor točí přesně 1200ot.‎
Převodovka je oproti XF 105 mnohem lepší; hlavně rozjezdy jsou už normální (ne stylem "dlouho nic, pak plnou parou vpřed"), řadí rychleji a většinou i celkem smysluplně. Problém je jen v tom, že skoro vůbec nezohledňuje polohu plynového pedálu a řadí při +- stejných otáčkách. Actros nebo FH z roku 2006 poznaly, kdy potřebuji výkon a kdy jedu na pohodu. Daf ne. Naopak, když chci rychle akcelerovat (nájezd na dálnici, když mi na semaforu padne oranžová, atd.), tak Daf přeřadí na vyšší kvalt, místo toho aby podřadil nebo aby zařazenou rychlost aspoň víc vytočil.
Eco režim jsem si při garančce nechal vypnout, byl to vážně opruz. K čemu mi pak je 510 koní, když v kopci zpomalím i pod 80km/h?
Protože mám z výbavy (údajně) úplně všechno, co šlo objednat, podělím se ještě o několik poznatků:
LED světla jsou bezva, svítí líp než klasické žárovky i xenony (xenony jsem měl v XF 105 a za deště jsem si připadal, jako bych jel jenom na parkovačky) a i šetří proud, takže i pár mililitrů na spotřebě. :) Jediná nevýhoda je, že LED diody mají oproti žárovkám tak malou spotřebu, že se nehřejí, takže v zimě se na světlech drží sníh a led a je potřeba jednou za čas zastavit a světla opucovat. Že by Skylights svítily málo se mi nezdá, prostě normální dálkáče. Jenom je trochu škoda, že se nedají rozsvítit současně Skylights i spodní dálkáče ve světlech. U XF 105 stačilo propojit kabely v přepínači, u XF 106 už ale světla ovládá Can sběrnice a takhle jednoduše to už vyřešit nejde.‎
Komplet vzduchové pérování, včetně kabiny, je paráda. Oproti klasickým pružinám opravdu velký rozdíl. Na D1 se kabina jenom zlehka pohupuje jako člun, a přitom slyším, jak kola mlátí po spárách mezi panely. Do kabiny se ale žádné rány nepřenáší.
Kožený interiér - na sedačkách a na dveřích bych kůži klidně oželel, na volantu je to ale praktické a i to dobře vypadá (dvoubarevná kombinace černé a červené kůže). Na druhou stranu je pravda, že se kožené sedačky snadno udržují - stačí vlhčený ubrousek a hotovo. Na léto je fajn věc taky větrání sedaček, funguje to docela dobře.‎
Velké 2 DIN rádio s navigací, bluetooth a vestavěným autotelefonem je super. V pojistkové skříni je slot na SIM kartu, telefon se pak ovládá na volantu. Při připojení klasického mobilu přes Bluetooth se telefonní seznam načte do palubního PC. Navigace funguje spolehlivě, jenom je docela pomalá. Špatný příjem rádia jsem nijak nezaznamenal, navíc většinou poslouchám hudbu z flashky (USB slot je v šuplíku pod popelníkem) nebo z CD. Pod lehátkem jsou dva subwoofery a v žádném případě nemůžu říct, že by celá soustava hrála špatně. Podle mě je v Dafu hudba hodně dobrá, a to i když při dlouhé noční jízdě pořádně opepřím Rolling Stones nebo Kissáky natolik, že je to za jízdy slyšet snad i ven. :)
Pneumatiky mám Goog Year Fuel Save. Možná jsou díky nižšímu valivému odporu úsporné, ale na zimu je to absolutní katastrofa. Strašně kloužou. Stačí jenom mokrá dálnice a každou chvíli jsou kola ve smyku - jak při brzdění (mám retardér), tak při zrychlování. Kola se protáčí i při 70km/h, když na mokré dálnici v kopci předjíždím. Na sněhu je to konečná úplně.
O Durabrighty se nijak nestarám - 1x až 2x za měsíc nechám auto umýt, na myčce na disky používají nějakou spešl chemii a po roce provozu se disky lesknou pořád jako nové. Od brzd se mi nešpiní, jezdím výhradně po dálnici a normální brzdu používám prakticky jenom na zastavení, jinak pořád brzdím retardérem.‎
Baterky mám v "ocasu" v prodlouženém rámu za točnou, přístup k nim je v pohodě (jeden šroub 17 na plastovém deklu). V rámu jsou samozřejmě startovací body pro startování kabelama. Vím ale, že některé XF 106 mají baterky v rámu za kabinou, tak tam k nim bude asi přístup horší, jak už nekdo psal.
Co se týče spolehlivosti, tak po roce provozu se zatím nepokazilo nic. U XF 105 po roce odešel jeden vstřikovač, ale to byl ještě motor EEV s Pumpe Düse. Euro 6 je už Common Rail.
Celkově se mi na Dafu líbí:
- velká tichá pohodlná kabina;‎
- hodně odkládacích prostor (jsem docela vetešník, tak to využiju :) );
- velká pohodlná postel;
- rozvod vzduchu bufíku;
- tichý motor;
- kromě (ne)reakce na plyn chování převodovky.
A co se mi nelíbí:
- podpěťová ochrana lednice - když napětí padne pod 23.5V (do palubky jsem si namontoval voltmetr), lednice se vypne a do nastartování motoru se už nezapne, i když napětí mezitím vyleze zase třeba na 24V;
- velká spotřeba nezávislé klimatizace (zn. Dirna). Funguje 3 - 4 hodiny, dokud napětí neklesne pod 23V (mezitím se lednice už vypnula...) a je po chlazení. Například v Mercedesu klima vydrží, díky vlastní extra baterii, na celou pauzu;‎
- v lednici není světlo;
- volant by mohl jít víc naklopit směrem k řidiči;
- slabé vnitřní osvětlení - původní žárovky jsem vyhodil a mám místo nich dva 2m LED pásy.
Vždycky jsem byl příznivcem Volva, Dafy 95 a 105 mi nikdy nesedly. 106 už je ale docela vychytaná, s 510 motorem i pěkně jede a dneska už jsem Dafu přišel na chuť a jsem s ním spokojený. Navíc si coby hračička užívám "plnou polní výbavu", a když je auto komplet ospoilerované, všechny doplňky (zrcátka, kliky, blatníky, atd.) v barvě kabiny, obuté na širokých pneu a na Durabrightech, tak Dafík i pěkně vypadá.
Takže, coby dopravce bych se Dafu vůbec nebránil, zvlášť když je za docela slušnou cenu.
Tak přeji šťastnou ruku při výběru ;)
čtv úno 23, 2017 5:29 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 8900
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

sam07.... pěkná recenze :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
pát úno 24, 2017 12:04 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1694
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Super, není nad zkušenosti uživatele .
R490
Nooteboom OSDS 48-03
pát úno 24, 2017 11:11 am

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4643
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Me stim vezl chlap po D1 a zdalo se mi to o poloviny tissi nez nove FH a vubec uskakane,motorove to zdechlo stejne do Strechova jak ten muj kram ale jinak fakt pohodlne auto.Ta palubovka a koptit pekny neni to je fakt ale postel paradni.U Dafu povazuji nejvetsi slabinu v nabidce motoru,410 lepe preskocit,pak je obligatni 460 tu maji temer vsichni a nabidka konci u 510.Coz si myslim ze je hodne malo v dnesni dobe,kazdy vyrobce ma pres 600 i 700 v nabidce.Kecum ze na schwer s deseti napravama to staci,neverim.Totez nejaky sklopkar nalozeny na 40+t po tech rakouskych krpalech treba by uvital silnejsi motorizaci.Snad konecne i Daf dojde s necim silnejsim,pak to bude kompletni konecne.
Neřeším...
sob úno 25, 2017 6:26 pm

Uživatelský avatar
mikunited
Příspěvky: 160
Registrován: ned lis 12, 2006 10:25 pm
Bydliště: Praha

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

ze chvalis postel to znamena ze s chlapkem na D1 jste ji vyzkouseli nebo si ho poprosil jestli si tam muzes lehnout?
úte úno 28, 2017 12:42 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4643
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Neuveris tomu asi ale i jsem v Dafu spal.Urcite lepsi postel nez ve FH,horsi nez volvo ji nema asi nikdo.To uz i ta vysouvacka ve stare scanii je lepsi na lezeni nez toto.
Neřeším...
úte úno 28, 2017 5:50 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 211
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Pavel Šebek: O tom žádná. Prostě moderní auto v každém směru, žádný dinosaurus, jak někdo pojmenoval Dafa u nás na Facebooku... :-)

sam07: Díky za sdílení zkušenosti. Budeme mít pravděpodobně hodně podobný stroj...

Je to tak, dnes objednáno. Tvrdohlaví vyhráli, moudřejší ustoupili a všichni vsadili na vyzkoušené. Pořizujem DAFA s kompletní tříletou zárukou na celé auto, dáreček očekáváme v půli května a budeme ho mít rádi... Jsem zvědav, jak se bude vyvíjet spotřeba během prvního roku i spolehlivost během plánovaných tří let. O obojím budeme informovat... ;-)
úte úno 28, 2017 9:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů