Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Hejvl
Příspěvky: 26
Registrován: pon zář 02, 2013 4:14 pm
Bydliště: Domažlice

Podvozek pro kontejner s rukou

Příspěvek

Ahoj, šéf řeší konfiguraci podvozku pro natahovák s velkým kontejnerem a HR.Jedná se hlavně o vykládku odpadních kontejnerů i ve městech, takže je potřeba dobrý poloměr otáčení. Určitě potřebujeme osmikolku. Navrhoval jsem tridem, tedy prostě konfiguraci 1+3, kde prostřední náprava ve "3 nápravě" bude hnaná a první a poslední natáčecí. Trochu se ale bojím, aby nebyla přetížená přední náprava. Šéf by ale raději klasickou 8x4, což se mi zdá možná levnější, ale dražší provozní náklady. Bude to jezdit jen po silnicích. Proto se chci zeptat, jestli se sériově vyrábí podvozek " 2 dvojnápravy", aby první a poslední byly natáčení a třetí náprava hnaná. Taky se ale bojím o výšku rámu + mezirámu pro natahovák, aby to nebylo vysoký jako koza. Budu rád, když se mi tady vyjádříte, budu rád i za Safkyho. Na auto nechvátáme, máme dost času. Spíš teď jen zjišťujeme možnosti, než oslovíme dealery. Díky za odpovědi.
pát kvě 05, 2017 10:40 pm

Safky
Příspěvky: 3250
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozek pro kontejner s rukou

Příspěvek

to Hejvl:
Nejlepší poloměry otáčení bude mít provedení Tridem, tzn. "1 + 3 nápravy", znak náprav 8x2/6, výhodou ještě je, že úplně po prázdnu to má 2 zvedací nápravy.
Sériově to vyrábí DAF - CF85 typ FAQ: http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201713.PDF

Obrázek Obrázek Obrázek

Scania: https://www.scania.com/content/dam/scan ... 528925.pdf

Obrázek

a Volvo: http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... br_eng.pdf

Obrázek Obrázek Obrázek

Kdysi tento typ podvozku dělalo i Iveco, ale nevím jestli to jde v E6:

Obrázek

Ostatní výrobci se věnují pak konfiguraci 8x2-6, tzn. "2 + 2 nápravy", poslední natáčecí zvedací. Tuto konfiguraci umí DAF, Iveco nevím, MAN, Mercedes asi ne v sérii, Renault, Scania i Volvo. Tato konfigurace bude vhodná, pokud by vpředu byla extrémně těžká ruka, jinak výhod moc nemá.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Variantně, ale pro Vaše podmínky (pouze silnice) asi zbytečný luxus existuje ještě Tridem 8x4-4, a to v nízkém provedení rámu umí: MAN, Scania a Volvo u Renaulta nevím výšku rámu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Klasickou 8x4 nedoporučuji, s HR za kabinou a dlouhým kontejnerem bude potřeba mít extrémně dlouý rozvor náprav = do města nepoužitelné, poloměry otáčení budou jako u 12-ti metrového autobusu ...

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob kvě 06, 2017 11:54 am

Hejvl
Příspěvky: 26
Registrován: pon zář 02, 2013 4:14 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Podvozek pro kontejner s rukou

Příspěvek

Safky, moc dekuji za odpoved. navrhnu sefovi tu 8x2/6. Uvidim, co se stane.
ned kvě 07, 2017 8:28 pm

PETR1
Příspěvky: 434
Registrován: ned bře 21, 2010 12:46 pm
Bydliště: u tří koček

Re: Podvozek pro kontejner s rukou

Příspěvek

Pokud by jsi chtěl podvozek 8x2/6 tak v Manu Čestlice mají jeden plonkový s hydraulikou v adr,poptávali jsme ho a omylem ho vyrobily.Nyní nabízí ze slevou.
Obrázek
pon kvě 08, 2017 12:46 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti