Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5897
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

existuje to stary iveco 330.30

Obrázek Obrázek

a nějakej straton bo co to je ?

Obrázek Obrázek
sob bře 12, 2011 10:23 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2383
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Já to našel jako Iveco PowerStar...

Obrázek
sob bře 12, 2011 11:16 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5897
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tak nemuselo by to vypadat nejhuř.... škoda že se nedá najít kloudná fotka derooyovic iveca takhle to moc nešlo... ale co pro představu to stačí :twisted:

Obrázek
ned bře 13, 2011 3:00 am

tra
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Tak to vypadá na novou éru trucků. Uvidíme jaké budou výhody proti současné "trambus" kabině, ale určitě pohodlí posádky bude daleko lepší.
ned bře 13, 2011 7:48 am

petrca
Příspěvky: 4
Registrován: stř led 14, 2009 6:23 pm

Příspěvek

Pánové, kapoťák není žádný nový objev. Vždyť dobře víte, že i Tatra měla v 90 letech ve fázi rozpracovanosti kapotové auto pro Dakar. Sám jsem viděl model pro aerodynamický tunel 1:10. Dokud musely kamiony odpovídat homologaci FIA, byl kapoťak nerealizovatelný. Pokud musela být dělící rovina setrvačníku max. 1400mm od středu přední nápravy. Korba musela mít přední čelo plné. Na korbě nesměly být žádné filtry,nádrže apod. Pokud toto všechno dodržíte a posunete si kabinu maximálně dozadu na sériovou kapotu už je málo místa, pokud nechcete mít velký přední převis. Navíc podle homologace FIA můžete použít pouze sériové postavení kabiny (v případě dakarských TATER - Arktik). No a protože Dakar se nejede podle homologace FIA, mohou vznikat kapoťáky. Záleží co Vám do závodu pustí technický komisař kategorie kamionů. :lol:
ned bře 13, 2011 9:05 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2346
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ano, tu zprávu s GRP jsem také zaznamenal. zdá se, že i oni pochopili, že současný typ Ginafu je sice moc zajímavý exkurz do určitého technického řešení, ale baby dokázali jezdit vpředu, na hony se těm pozicím vzdálili. Když s tím vyjeli, bylo to nesmírně zajímavé a je stále, ale trendem je něco jiného, nyní se ta celá koncepce staví proti nim. Nicméně už pro tu technickou různorodost by bylo fajn, kdyby ještě pár let některé zbylé Ginafy vydržely...
ned bře 13, 2011 3:15 pm

Marko
Příspěvky: 1019
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Příspěvek

Dalsie nove spravy z krajiny tulipanov:

1.) Hans Bekx pripravuje stavbu noveho kamionu. Ma to byt znova DAF...ale ci to bude nieco radikalne ine, ako mal doteraz nie je zatial jasne....
2.) Aaart Schoones by mal ist na Dakar 2012 so svojim modrym DAFom vramci noveho teamu, ktory vznikne spojenim teamov Schoones Dakar a Dutch Desert Wings.

Este sa na chvilu vratim k tej vyjazdenosti teamu Kamaz. Je nepochybne obrovska, ale odchodom Cagina sa uzatvara jedna era. On mal skvele zazemie a aj obrovsky talent - (podla mna) ale pomerne casto jazdil za hranicou toho, co mu obe tieto premenne dovolovali. Vzdy bol totiz rozdiel aj medzi nim a ostatnymi pilotmi Kamazu. Kabirov s nim dokazal drzat krok, ale len ak isli v tandeme. Sam od seba tak nikdy nesiel. Otazkou je mlady Nikolajev. Suma-sumarum si myslim, ze ak sa kedy otvarala sanca porazit Kamaz, tak to bude teraz v priebehu roka-dvoch, kym Kamaz preklenie to tranzitivne obdobie. S dobrou techniku a zazemim by na to urcite mohli mat prirodzeni stihaci typu Stacey, van Vliet, Loprais, zrejme de Rooy (ak si tu chrbticu neponicil definitivne), a mozno aj Echter, van den Brink (a niektori dalsi?)...
ned bře 13, 2011 3:42 pm

michalCCR
Příspěvky: 637
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Už Jan de Rooy v 80-tych rokoch jazdil o čosi dravšie ako jeho súperi, vtedy mu nahrávala aj technika ktoré nebola takmer ničím limitovaná. V honbe za víťazstvom si nie vždy dával pozor, dôkazom je napr. rok 1986 kedy zničil prednú nápravu. V ére sériovosti, od roku 1990 sa presadzovali skutoční maratónci - Loprais, Houssat, Perlini, jazdci Hina. Kamazy sa do Afriky vrútili v besnom tempe a ako všetci dobre vieme, začiatky bol skôr trop ako hop. Moskovskič bol prvým kto uspel so štýlom "věnec nebo kotrmelec" a odvtedy to už je starý známy príbeh. Tento štýl jazdy do "dokonalosti" doviedol práve Čagin, ktorý nie je tak celkom normálny. Príliš často sa pohyboval za hranicou rozumného rizika, na Dakare 2007 pri ňom stáli všetci svätí. Špekulovať sa však príliš nedalo, kto chcel Kamazom konkurovať, musel a prispôsobiť.

A tak tu máme Gerarda de Rooya, Aleša Lopraisa, Wuf van Ginkela a teraz aj Eduarda Nikolajeva. Mladých dravcov ktorí už nevedia čo to znamená šetriť techniku. Idú na doraz, lebo inak to nejde. Raz to vyjde (Loprais 2007, de Rooy 2009, van Vliet 2010), inokedy zas nie (Loprais 2009-2011, Ginafy 2011). Starí maratónci sa k slovu dostanú už len keď sa "mladí" vymlátia medzi sebou (Echter 2009, Macík 2010). Rady "starých" (nie vekom ale jazdeckým štýlom) nie sú malé - Behringer, Echter, Bekx, de Azevedo, Tomeček, Juvanteny, Duisters, Sugawara. Mám ale pocit, že nie je v ich prirodzenosti jazdiť tak aby nešetrili vozidlo, čiže ťažko sa presadzujú proti novej generácii.

Takto zdĺhavo sa vlastne dostávam k tomu čo predo mnou konštatoval Marko - ak poraziť Kamazy, tak teraz :D

Na tému vyjazednosti Kamazov a tých ostatných. Rusi jazdia vo svete už len Desert Challenge, inak sa preháňajú doma. A na Silk Way samozrejme, tam sú ale aj ostatní. Tento rok sa v rámci Zóny Strednej Európy FIA otvoril pohár aj pre kamióny, v pláne je okolo 4-5 súťaží v Maďarsku, Poľsku, na Slovensku. Čiže jedinečná príležitosť pre tunajšie posádky jazdiť, testovať a porovnať sa s konkurenciou. A to za veľmi slušný peniaz. Som zvedavý, kto sa rozhodne túto možnosť využiť. Tipujem to len na menšie tímy - Svoboda, Jansa, možno nejaký nováčik. Či sa domácemu publiku konečne ukáže aj nejaký "veľký tím" a ocení tak priazeň svojich fanúšikov vedia len oni sami.
ned bře 13, 2011 7:25 pm

filip 90
Příspěvky: 5596
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To Marko a MichalCCR: Nedá se nic jiného než souhlasit. Neporazitelnost Kamazu byl hlavně Čagin a trvalo velmi dlouho něž se Kamaz k tomu dopracoval. Nyní Čagin odchází a Kabirov neporazitelný není (letošní Dakar). Otázka je Nikolajev, tam se ukáže.
Ad vyježděnost pilotů: Myslim že vyježděnost je důležitá stejně možná i víc jak dobrá technika a Kamaz je zatím ve předu ale postupně se to mění a teamy začínájí zjišťovat že jsou i menší a velmi kvalitní soutěže. Bohužel Dakar je tak náročný že mnohdy nejsou peníze nebo čas připravit techniku a nebo obojí. Pak si dovolím zaspekulovat a rýpnout, každý team má nějaké to auto v záloze a kdyby si jezdec chtěl zatrénovat tak nebude problém jenže nechce riskovat aby utrpělo jeho "jméno" na cti.... :wink:
FIA pohár kamionů je určitě pro tento účel ideální soutěž. Účastní se Svoboďáci, plánuje se účast v celém poháru. Adam Staněk se chystá na 3 závody takže se na některém může taky objevit. Ostatní nevim. Účast údajně plánuje i Marek Spáčil potažmo CDT ale jde o neověřenou informaci a vzhledem k nahlášeným přestavbám a vylepšování vozu....
Filip Nikl
ned bře 13, 2011 10:11 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2346
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

No, tak nějak to asi bude - oni Rusové v podstatě zahajují novou éru, ale technicky a logisticky jsou na ni připraveni. Čagin jel často za hranou, ale v poslední době mu to vycházelo - možná právě nyní nadchází období, dy se lze zvednout a udělat nějaký výsledek, ale zase, těch kohoutů tam bude tolik....

No sice to nezapadá na truck forum, ale psal mi Pavel Jelínek, že M. zapletal koupil BMW X3 po Al-Attijáhovi a připravuje ho na italskou baju... taky zajímavá zpráva.
ned bře 13, 2011 10:56 pm

michalCCR
Příspěvky: 637
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pri tej mojej litánii som zabudol na jedno dôležité meno: kde, do čerta, je Philippe Jacquot? Človek, ktorý so starším MANom robil celkom pekné výsledky a Dakar 2007 na MANe od Staceyho dokončil šiesty. Do Tatry s ním :D
pon bře 14, 2011 9:31 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2346
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Jacqout je majitelem firmy Deppanage70, která nevím moc co dělá, ale vlastní celkem slušnou sbírku dakarských aut, včetně Peugeotů po vatanenovi, Citroenů a podobně. Údajně odkoupil od Staceyho druhý vůz z roku 2007 (to by odpovídalo) a mluvilo se o tom, že s ním pojede Africa Race 2009, což se nestalo. A dál - kdopak ví...
pon bře 14, 2011 11:16 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2346
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ještě k ´poznámce výše -- Aart Schoones na DAFu stejném, jaký Timmermans postavil pro Van den Bosche, ovšem modré bravy, pojede i Baja Saxonia, v podstaě na rozjezd. Měl by to být stejný závod, na kterém by měla mít premiéru i nová Tatra Svobodových.
pon bře 14, 2011 4:02 pm

tra
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Filip 90: Jestli má stále CDT k dispozici LIAZ, tak na tyto soutěže je to myslím ideál auto a na trénování stačí. Na velké soutěže pak mohou doladit Tatry. Ale uvidíme.
pon bře 14, 2011 6:00 pm

filip 90
Příspěvky: 5596
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To tra: No to je sice pravda ale o tom už jsem psal v minulym příspěvku.
Ad Baja Saxonia: Účast bude tradičně hojná a konkurence velká. Svoboďáci maj jet s novou Tatrou, za domácí dále bude konkurenci honit Petr Jansa, který Tatru uplně od základu předělal takže pokud technika vydrží tak určitě bude svou srdcovou jízdou dost tvrdit muziku. Pak ještě jede Michal Jansa s Liazkou. Tam se asi boj o přední místa čekat nedá ale Líza má novej motor a další úpravy a Michal určitě vozum svý úrovně nic nedaruje. A konkurence? Velká jako vždy. Z holandska dorazí komplet team Finstral na Axorech (Van Pelt, Elfrink), neblaze proslulý Marc Leeuw s DAFem a již zmíněný Schoones a dalším DAFem ala Bekx. Dále pak tradiční účastník Polák Krzysztof Ostaszewski s Mercedesem Zetros a rakouský rychlík Michael Kotterer se známým zeleným MANo - Mercedesem Axor. To je 8 potenciálních kandidátů na vitězství což je slušné číslo.
Filip Nikl
pon bře 14, 2011 8:35 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: zemi8 a 4 hosti