Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: Leoš H, Olda, martin_100, Hynek

Odpovědět
poulm
Příspěvky: 1191
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

S naklápěním té Ifa vlečky bych neměl obavy,protože oproti jiným vlekům má nad nápravami velké dorazy v podobě velkých silentbloků,někdo asi ve vývoji tehdy trochu uvažoval. :-D
Pokud chceš,tak ti je můžu o chvilce vyfotit.
Takže pokud se naloží,tak si sedne a drží.Spíš nevím,jak by jsi vyšel s celkovou výškou,aby jsi se vlezl do 4m.Každopádně to chce hlídat mosty,mám s tím velmi dobré zkušenosti :cry:
Nakládka už je jenom otázku nějaké nákladní rampy.
Pokud si budeš pořizovat přívěs,tak si každopádně pořiď sklápěčku,je to všestrannější vlečka na cokoli,záleží jakou máš představu o rozměrech a nosnosti.
:?:

Jinak už se sem tam začínají objevovat staré nákladní přívěsy valníky s plachtou s tandemovým podvozkem s horním nebo spodním ojem,mají malé kola 17,5" dvojmontážky,bývají na měchách nebo i na pérech,jsou nízké a hodně uvezou.
Nějaké takové dva podobné už rozpálili u nás v kovošrotu:

Obrázek

Obrázek
úte pro 18, 2012 10:07 pm

IFA Rock (Igor)
Příspěvky: 7
Registrován: čtv srp 16, 2012 6:04 pm
Bydliště: Úherce

Příspěvek

To je ten muj mazlik z Uherec u Plzně
Obrázek

Obrázek
stř pro 19, 2012 3:38 pm

Uživatelský avatar
breakenter
Příspěvky: 123
Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to IFA Rock -> Výborná práce !! Moc hezká IFA 8)
stř pro 19, 2012 4:38 pm

Uživatelský avatar
kime
Příspěvky: 96
Registrován: pon úno 15, 2010 9:08 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

IFA Rock
Taky pěkná fešanda :clap:
stř pro 19, 2012 5:49 pm

poulm
Příspěvky: 1191
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Měl bych dotaz,neví někdo náhodou o nějaké silážní korbě na IFU W 5O?
Shání ji můj kamarád,dělal jsem mu ze sklápěcí nástavby z Ify návěs za traktor a tahá to za štěpkovačem a hodně by se mu ta velkoobjemová korba hodila na štěpky.
Předem dík.

to Igor:
moc pěkné auto,ty šípáky na předních kolech vypadají dost dobře,bude to mít dobré tahové vlastnosti v terénu :D
Používáš ji i na nějaké práce,nebo se s ní sem tam projedeš na výlet o slunné neděli? :)
čtv pro 20, 2012 7:23 am

IFA Rock (Igor)
Příspěvky: 7
Registrován: čtv srp 16, 2012 6:04 pm
Bydliště: Úherce

Příspěvek

Ahoj s ifou jezdim občas v letě jezdim na žnich je to jak kdy, ted jsem koupil ješte jednu pojizdnou na dily maji ješte 2 za cenu šrotu. Ifa měla sloužit jako maskot naši kapely IFA ROCK ktera hraje už 5 let tet je to muj mazlik dělam to s kamošem ,ma maly statek letos jsme renovovali ZT 303 a přišti rok je na řadě kombajn E 512. Dost nas to bavi tak snad nam to dlouho vydrži dik za pochvalu Igor
čtv pro 20, 2012 3:47 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Taky chválím a je dobrý že je zde další jako nová. Tyhle auta zmizela ze silnic a bude již zázrak nějakou vidět v provozu. Já za poslední tři měsíce nepotkall žádnou L60 a z W50 jen v Německu pár kousků a u nás taky nic.
Fotky k turbu tady pověsím a video se najde na you tube když se zadá IFA Turbo. Tam je vidět i samotný motor s turbem v chodu na paletě. Takže je to po inspiraci dalším.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv pro 20, 2012 4:00 pm

SKURAN
Příspěvky: 63
Registrován: pát lis 16, 2007 5:00 pm
Bydliště: Sosnová Č.L.

Příspěvek

Ahoj fandové. Tady,na Českolipsku nás pár jezdí. Sklápěčky i valníky. A to v pracovním procesu :lol: Jsme vesměs samé L60.
čtv pro 20, 2012 4:38 pm

poulm
Příspěvky: 1191
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Rok od roku jich na našich cestách ubývá,kdo ví kolik jich zůstane příští rok :(
U nás jich ještě pár jezdí,fekál,valník a sklopka atp.
Jeden soukromník u nás, co do loňska provozoval fekál a teď si místo něj pořídil mercedesa fekál,tak je z toho dost nešťasný,kolik ho stojí provoz,díly,opravy atd.Říkal,že udělal velkou chybu,že tu Ifu hodil do šrotu.Zdála se mu už nekonfortní a zastaralá,ale na provoz toho moc nechtěla.
Nu což,i tak to dopadá.
Je to pořád jak už jsme se o tom bavili mnohokrát, za Ify není žádná stejně levná alternativa v provedení 4x4 do 12t :roll:
čtv pro 20, 2012 4:57 pm

Uživatelský avatar
breakenter
Příspěvky: 123
Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to IFA ROCK -> Igore a máte nějaký songy o IFĚ ? :lol: navrhuji natočit nějakou brutal hardcore tuning akci s IFOU v terénu a nějakou hodně říznou music do zvukové stopy.

to Jirka -> Budu se těšit na fotky a info ohledně montáže turba na tento motor + poznatky z provozu a vše kolem.

to Poulm -> Nedávno byla jedna na bazoži tady nedaleko od nás. Pán jí dával za cenu šrotu, její stav tomu odpovídal ale měla na sobě senážní nástavbu.
Kde je jí konec netuším.

to Skuran -> Ahoj Stando, jak ti dupou králici ? Nedávno jsem ti do SZ posílat TIP na ty pneu. Podařilo se nějaké ukořistit ?
Jinak jedna lacinější cesta by byla zde http://protektory.eu/kontakt-a33 ale nevím jak moc kvalitní je protektor vs. origo guma - poměr cena/výkon
Má někdo zkušenosti ?

to All -> Dneska mě volali z pískovacího hangáru, že mě dodělali pera, kardany, nárazník a část hydraulické ruky HR1002 + nějaké drobnosti.
Už jsem dokonce zjevil fotky, takže někdy konečně snad dám k nahlédnutí jak to vypadá, když se dělá rekonstrukce hezky od čistého železa.
Jinak to co dokáže pískování je famozní. V první fázi jsem se snažil šásko odrbat ručo fučo ale ani omylem. To tryskání má svůj význam.
Takže doporučuji.
čtv pro 20, 2012 7:35 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Dneska jsem dovezl opískovanej a násleně pohliníkovanej vejfuk na L60, takže jdeme podobnou cestou :D
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv pro 20, 2012 8:31 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tady jsou fotky posledního provedení Turba na W50.
Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv pro 20, 2012 10:28 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

A tady je verze Turbo pro L60 :D
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv pro 20, 2012 10:35 pm

poulm
Příspěvky: 1191
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Ahoj Jirko,
prosím tě,jen tak ze zvědavosti,jaké jsi použil turbo na tu L60? Zdá se mi že je větší jak na 50tce,to je K36ka nebo jiné?

Já mám na obou motorech K36ku z Liazu,akorát na tom 4válci jsem udělal 2 úpravy,že jsem zaslepil jeden výfukový vstupní kanál do turba a do výstupního výfukového kanálu z turba jsem vysoustružil vložku,kterou jsem zmenšil průměr kanálu z 82mm na 62mm,vložka je zasunutá až těsně k turbíně,tím jsem urychlil proudění výfukových plynů a zvýšil otáčky turba.
Bez těchto úprav by tak velké turbo na tak malém motoru téměř vůbec nefungovalo.


Na ten šestiválec jsem už dal tu K36ku bez úprav,myslím,že tam už to není potřeba,objemově se ten motor moc neliší od Liaze.
Co myslíš?
pát pro 21, 2012 8:51 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5373
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Obě turba jsou stejná a to K27 protože toto turbo bylo seriově na motorech L60 kterých se udělalo cca 180 ks. Na W 50 se neroztočí na jmenovité otáčky díky dlouhýmu výfuku, ale to nevadí, šetří to motor. Na těch fotkách motoru W50 na paletě s trubkou místo vejfuku se dosáhlo jmenovitých otáček a plnícího tlaku, ale to by ten motor dlouho navydržel. Takže se na autě samovolně upravily parametry na optimální hodnoty.
U L60 je to dáno praxí výrobce a dalších přestaveb v Německu, kde se taky K27 ukázala jako nejlepší a to protože táhne skvěle od spodu. A to je podstaný třeba při expedici v písku v Africe.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
pát pro 21, 2012 9:11 am

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti