Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
perlik
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 17, 2011 7:36 am
Bydliště: Liberec

Zadní náprava Liaz

Příspěvek

Zdravím všechny na tomto foru, potřebuji radu ohledně opravy zadní nápravy, resp. potřebuji vyměnit gufera v nápravě, protože mi teče olej do bubnu a nebrzdí. Sundal jsem komplet pakny, vše omyl, sundal víko reduktoru ale nevím jak abych se zo nejsnáze dostal k tomu těsnění a zbytečně nerozebíral co není potřeba....... Díky za odpověď
stř srp 17, 2011 7:53 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 10408
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

rozeber to celý at máš jistotu ....nakonec pojisti i ten plech a víko nejlíp silastic....aby ti to nezačalo tect i zvenku :wink: aspon já to kdysi radši tak dělal
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
stř srp 17, 2011 8:48 am

perlik
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 17, 2011 7:36 am
Bydliště: Liberec

Zadní náprava Liaz

Příspěvek

Díky za odpověď, ale můj dotaz zněl jak to rozebrat. V reduktoru je segerovka, jen nevím jestli to celý drží pravě ta? a nebo se musí povolit všechny šrouby co jsou naprava-schassis. Nikdy jsem to nedělal, tak jsem chtěl znát nějaký postup....
Díky
čtv srp 18, 2011 8:27 am

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 606
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Předpokládám, že opravuješ ZHN značky Madara s hradbou na reduktoru. Sundáš víko reduktoru. Sundáš krycí plech hradby reduktoru. Vytlučeš na hradbě pojistný kroužek reduktoru. Stáhneš reduktor z náboje kola. (já používám stahovák vyrobený z víka reduktoru uprostřed se šroubem) Vytáhneš poloosu a povolíš kruhovou matici zajišťující náboj na čepu nápravy. (matice je z čela zajištěna stavěcím šroubem na šroubovák nebo imbus) Sundáš náboj. (když půjde vycukat máš vyhráno, většinou je ale potřeba stahovák který obejme náboj za talíř pro uchycení kolových šroubů nebo si stahovák musíš vyrobit na dva kolové šrouby) (při stahování stahovákem poloosu dáš zpět pro opření šroubu stahováku) Těsnící kroužek 160/190/15 GP MVQ vydloubneš a nový natlučeš z druhé strany náboje. Před montáží těsnícího kroužku do náboje pro nás mechaniky co máme holé ruce je dobré, pružinu gufera přilepit, tak aby při montáži nespadla. Já si jí lepím silikonem, tak abych nepokecal břit. Můj švára nacpe gufero vazelínou. Samotné gufero je také problém. Gufera co prodávají Puma v LBC a Pavlišta v JBC jsou dobrá tak na týden, potom začnou propouštět. Kup je u Hostra v LBC, má staré zásoby. Ocelový kroužek, po kterém těsní břit gufera bývá teké dost často vydřený. Dá se vyměnit a seženeš ho možná u Pavlišty. Těsnící "O" kroužek reduktoru má označení 260/3 SI.
pát srp 19, 2011 6:03 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jinak než to celý rozkuchat ti nezbejvá. Tady je to rozfocený.

http://www.liaznavzdy.cz/nas07.php
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned srp 21, 2011 12:34 pm

perlik
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 17, 2011 7:36 am
Bydliště: Liberec

zadní náprava

Příspěvek

Díky za odpovědi. Už jsem to vše rozebral, gufero jsem kupoval v HD, údajně je kvalitní. Jinak už to pomalu kompletuji, jen mám trošku obavu z nastavení vůle na ložiskách. Máte nějaký návod jak to správně změřit?
Ještě jednou díky.
stř srp 24, 2011 8:27 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4151
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Ahoj kdysi jsem si při vymezování vůle ložisek pomohl tím že jsem na vyřazený ráfek přivařil 2m silnostěné trubky a pomalu jsem přitahoval a zkoušel vůli trošku to musí houpat nebo po zahřátí rozdrtíš lágry
stř srp 24, 2011 10:15 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 606
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Vůli na ložiskách vymezíš pomocí podložek mezi vnitřními kroužky ložisek.(zadní vnitřní kroužek ložiska-rozpěrná trubka-vymezovací podložky-přední vnitřní kroužek ložiska-ozubené kolo reduktoru-matice) Matici je potřeba utáhnout na fest, jinak hrozí protočení vnitřních kroužků ložisek na čepu.
pát srp 26, 2011 9:04 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti