Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Petr
Příspěvky: 1630
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

büssing

Příspěvek

Obrázek
ned pro 03, 2006 5:56 pm

Alexxxxx
Příspěvky: 105
Registrován: pát črc 14, 2006 2:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Naposledy upravil(a) Alexxxxx dne úte led 23, 2007 7:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Sorry, I don't speak your language, but I do speak English and a bit German.
All my truckpictures are at http://www.truckfan.nl/
ned pro 03, 2006 7:17 pm

Petr
Příspěvky: 1630
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

Příspěvek

ObrázekObrázek
úte led 23, 2007 2:50 pm

Bagr
Příspěvky: 2428
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ten Bussing patřil pod MAN ?
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
úte led 23, 2007 8:57 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

Bagr píše:Ten Bussing patřil pod MAN ?
:lol: Ono se to tu již probíralo :lol: jen netuším proč byl vytvořeno nové vlákno když ta debata tu již je :wink:

ale přecituji co jsem tu již jednou napsal :roll:
Ležaté motory pod podvozkem byli montovány původně do Bussingů mimochodem ke konci výroby používaly kabiny MAN F8 po uplném začleňení a zrušení Bussingu byla ještě nějaký čas zachována výroba těchto unikátních podvozků avšak na grilu chladiče již nebyl nápis Bussing ani Bussing-M.A.N ale již pouze M.A.N
úte led 23, 2007 9:02 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

Obrázek
čtv čer 18, 2009 9:37 pm

büssing
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 20, 2012 6:59 pm
Bydliště: Brünn

Příspěvek

Myslím že by bylo dobré tuto príma značku představit trošku podrobněji.
Tedy:
Zakladatelem firmy byl jistý Heinrich Büssing (1843 – 1929),
tento pán se narodil jako syn vesnického kováře v Nordsteimke u Fallerslebenu, vystudoval techniku v Braun­schweigu
a pustil se do podnikání, byl držitelem značného množství patentů, především v oblasti zabezpečení železnice a užitkových
automobilů.
Ve svých šedesáti letech se vrhl na výrobu automobilů a tak v roce 1903 vznikla jeho první 3-tuna s pohonem zadních kol.
Pohon obstarával dvouválcový motor s rozvodem OHC, o rok později zkonstruoval čtyřválec, který zabudoval do autobusu
a založil tak první autobusovou linku v Německu. Jeho autobusy sklidily ohromný úspěch a putovaly například do Londýna.
Od roku 1907 vyráběla jeho nákl. automobily rakouská firma Fross-Büssing, roku 1931 došlo ke spojení s berlínskou NAG
(Neue/Nationale Automobil AG) a vozy měli na přídi obě značky NAG Büssing. V letech 1949 -1960 se firma stala opět rodi-
nným podnikem. Pokračovalo se ve vývoji středně těžkých a těžkých nákladních automobilů, tahačů a autobusů.
V roce 1960 se firma stává akciovou společností a v roce 1962 součástí koncernu Salzgitter AG, v původním závodě v
Braun­schweigu zůstává výroba motorů a firma staví novou továrnu v Salzgitteru, po těžkém období dosahují dluhy firmy
obrovských částek (500 mil. marek) a Salzgitter AG firmu prodává MANu, ten zavadí v Salzgitteru výrobu vojenských a
hasičských speciálů, a firmu Büssing v roce 1971 zavírá.

Za zmínku stojí rovněž chefkonstruktér Willy Staniewicz, pracující pro Büssing mezi lety 1906 – 1962. Právě on vyvinul
jejich nejslavnější modely, včetně originálních vozů s ležatým motorem nacházejícím se v prostřední části vozu pod rámem.
O této koncepci, pokud bude zájem napíšu příště, obrázky rovněž posléze.
pon kvě 21, 2012 8:12 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5334
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Troška informací o Büssing :wink:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv kvě 24, 2012 3:39 pm

büssing
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 20, 2012 6:59 pm
Bydliště: Brünn

Příspěvek

Paráda :D :D
čtv kvě 24, 2012 8:06 pm

büssing
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 20, 2012 6:59 pm
Bydliště: Brünn

Příspěvek

Mohl bych požádat o jakékoli technické informace z propagačních letáků do SZ?
nebo i o fotky, případně scany těchto informací do mailu?
Děkuji
čtv kvě 24, 2012 8:24 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9854
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-Pivo volové

büssing

Příspěvek

pokud si pamatuju, tak starý Many- výměnný nástavby(soupravy, auto vlek) se daly potkat za komančů s "ležákem" motorem ..tuším měli 360PS...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
čtv kvě 24, 2012 10:13 pm

büssing
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 20, 2012 6:59 pm
Bydliště: Brünn

Příspěvek

jo to je dost možný, měli ovšem různý výkonnostní kategorie
základ byl právě z Büssingu, ale pak výrobu úplně přerušili
čtv kvě 24, 2012 10:26 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9854
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-Pivo volové

Příspěvek

jj byl to asi nějakej "pozůstatek" technickýho řešení....mělo to výhodu v tý době, i že v kabině byla rovná podlaha, o "dnešních" kabinách ještě nebylo vidu, ani slechu.... občas sem to viděl a zaujalo mě to tenkrát proč a zač ten "patent" :D některý byli nekapotovaný, jak sekačka ....pozdější a novější byli plně zakrytý ..mám dojem, že i typy Man 422 jich několik posledních bylo..... ted aspon vim odkud se to vzalo :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
čtv kvě 24, 2012 10:43 pm

büssing
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 20, 2012 6:59 pm
Bydliště: Brünn

Büssing 1903

Příspěvek

Obrázek

Ukázka Büssingu z roku 1903
výkon 9 PS
čtv kvě 24, 2012 11:00 pm

büssing
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 20, 2012 6:59 pm
Bydliště: Brünn

Předválečný Büssing z roku 1932

Příspěvek

Obrázek
Naposledy upravil(a) büssing dne pát kvě 25, 2012 12:11 am, celkem upraveno 1 x.
čtv kvě 24, 2012 11:01 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti