www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

Petr Ĺ vanda

Ján Dubovský

Zdeněk Rybín

Oldřich Treml

Jiří Dohnalík

Jan Bruthans

Jiří Vintr

Juraj Hlaváč

LubomĂ­r Kocanda

Milan ÄŚernĂ˝

Roman Hruška

 
 

Modely Dakarských Liazů Jiřího Vintra

Liaz 111.154 VK Dakar 2010:

Nový model znázorňuje vůz, s nímž Martin Macík obsadil 4. místo při Rallye Dakar 2010. Model je zpracován v měřítku 1:32 na 6 stranách kvalitního tisku, na nějž jsou zákazníci o výrobků Vimos Publishing zvyklí. Model zachovává tradiční pojetí Vimos, s modelově propracovaným podvozkem a motorovým prostorem pod sklopnou kabinou a natáčecími koly. K dostání je u všech dobrých internetových prodejců papírových modelů.

Liaz 111.154 Dakar 2006:

Vydavatelství Vimos Publishing vydává svůj v pořadí desátý model, kterým se po laserovém intermezzu vrací k modelům tištěným na ofsetu. Nový titul nese název LIAZ 111.154 Dakar 2006 a je dlouho avizovanou novinkou. Znázorňuje vůz, s nímž se posádka Martin Macík a Ladislav Fajtl zúčastnila Rallye Lisabon – Dakar 2006, v provedení pro soutěž, tedy s nápisem TEDOM na boku (skalní fandové znají hezčí verzi z předdakarského testování, s nápisem ORLEN).

Model samotný je otištěn na 6 stranách kvalitního kartonu a vystřihovánka obsahuje přes 600 jednotlivých dílů. Stupeň obtížnosti je 4-5 a od modeláře vyžaduje stavba jistou trpělivost, zejména počtem drobných dílů na podvozku. Pro ty, co znají už model LIAZ Dakar 2003, který je mimochodem stále v prodeji, bude zajímavá zpráva, že u nového modelu nezůstal v porovnání s předchůdcem kámen na kameni. Totéž ostatně platí i o sériovém voze. Zůstal jen vnější základ kabiny a blok motoru, vše ostatní je zcela jiné.

Nový je kompletní podvozek s rámem i pomocným rámem pro uložení korby, zcela jinak (atraktivněji) jsou řešené nápravy, i jejich uložení na jednotlivých listech listových per i pomocí podélných ramen. Modelář může podvozek doplnit i brzdovým potrubím z černé bužírky. Motor je propracovanější. Přední kola jsou tradičně zatáčecí. Kabina je samozřejmě sklopná a všechno příslušenství vozu je řešeno zcela jinak proti verzi 2003. Model disponuje také propracovanější verzí předního nárazníku, která je poměrně náročná na zpracování. Ve stavebnici proto modelář nalezne i původní jednodušší nárazník pro případ, že by se mu složitější verze nepovedla.

V neposlední řadě stojí za zmínku pohledný obal, na kterém modelář nalezne nejen technická data o voze, ale i fotografie postaveného modelu. Model vznikal v úzké kooperaci s týmem Martina Macíka a autor měl možnost pro jeho konstrukci čerpat i z osobní obhlídky vozidla v době přípravy na závod.

Stavebnici můžete objednat na adrese Vimos Publishing: models@seznam.cz .

( Autorem modelu s dodělaným interierem od Romana Hrušky je Petr Šrom.)

Starší modely vozů Liaz z Dakaru 1988, 2003, 2004 :

Modely vozů Liaz z Dakaru 2009 a Tedom (prototyp na Dakar 2008):

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Vás zde.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2017 www.LIAZ.cz, Developed by Libor SlavĂ­k - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - StahovánĂ­ dat z digitálnĂ­ho tachografu