Nový model znázorňuje vůz, s nímž Martin Macík obsadil 4. místo při Rallye Dakar 2010. Model je zpracován v měřítku 1:32 na 6 stranách kvalitního tisku, na nějž jsou zákazníci o výrobků Vimos Publishing zvyklí. Model zachovává tradiční pojetí Vimos, s modelově propracovaným podvozkem a motorovým prostorem pod sklopnou kabinou a natáčecími koly. K dostání je u všech dobrých internetových prodejců papírových modelů.
Liaz 111.154 Dakar 2006:
Vydavatelství Vimos Publishing vydává svůj v pořadí desátý model, kterým se po laserovém intermezzu vrací k modelům tištěným na ofsetu. Nový titul nese název LIAZ 111.154 Dakar 2006 a je dlouho avizovanou novinkou. Znázorňuje vůz, s nímž se posádka Martin Macík a Ladislav Fajtl zúčastnila Rallye Lisabon – Dakar 2006, v provedení pro soutěž, tedy s nápisem TEDOM na boku (skalní fandové znají hezčí verzi z předdakarského testování, s nápisem ORLEN).
Model samotný je otištěn na 6 stranách kvalitního kartonu a vystřihovánka obsahuje přes 600 jednotlivých dílů. Stupeň obtížnosti je 4-5 a od modeláře vyžaduje stavba jistou trpělivost, zejména počtem drobných dílů na podvozku. Pro ty, co znají už model LIAZ Dakar 2003, který je mimochodem stále v prodeji, bude zajímavá zpráva, že u nového modelu nezůstal v porovnání s předchůdcem kámen na kameni. Totéž ostatně platí i o sériovém voze. Zůstal jen vnější základ kabiny a blok motoru, vše ostatní je zcela jiné.
Nový je kompletní podvozek s rámem i pomocným rámem pro uložení korby, zcela jinak (atraktivněji) jsou řešené nápravy, i jejich uložení na jednotlivých listech listových per i pomocí podélných ramen. Modelář může podvozek doplnit i brzdovým potrubím z černé bužírky. Motor je propracovanější. Přední kola jsou tradičně zatáčecí. Kabina je samozřejmě sklopná a všechno příslušenství vozu je řešeno zcela jinak proti verzi 2003. Model disponuje také propracovanější verzí předního nárazníku, která je poměrně náročná na zpracování. Ve stavebnici proto modelář nalezne i původní jednodušší nárazník pro případ, že by se mu složitější verze nepovedla.
V neposlední řadě stojí za zmínku pohledný obal, na kterém modelář nalezne nejen technická data o voze, ale i fotografie postaveného modelu. Model vznikal v úzké kooperaci s týmem Martina Macíka a autor měl možnost pro jeho konstrukci čerpat i z osobní obhlídky vozidla v době přípravy na závod.
Stavebnici můžete objednat na adrese Vimos Publishing: models@seznam.cz .
( Autorem modelu s dodělaným interierem od Romana Hrušky je Petr Šrom.)
Starší modely vozů Liaz z Dakaru 1988, 2003, 2004 :
Modely vozů Liaz z Dakaru 2009 a Tedom (prototyp na Dakar 2008):