www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

Josef Brzobohatý

Karel Voráček

Michal Jansa

Jaroslav Škorpil

Ladislav Fajtl

Bohumil Dlattla

 
 

Jansa Liaz Team o sezóně 2009

Sezóna MČR Trucktrialu je za námi a vůz LIAZ se startovním číslem 330 Jansa Liaz Teamu s posádkou Michal Jansa, Honza Balšán a Dan Schneider v celkovém pořadí obsadil 4. pozici. Jaká byla cesta ke 4. místu v druhé sezóně s Liazem v kategorii S3?

Ohlédněme se nejprve do úprav loňské zimy. Velmi důležitou částí bylo celkově nové předělání elektriky, opravili jsme kabinu a „vymazlili“ jí – tj. exteriér i interiér. Vyztužili jsme nárazník a udělali ochranu řízení. Zvětšili jsme bočnice a nechali udělat na spodní část plachtu. Asi nejvíc viditelná je změna barev. Nastříkali jsme celé auto do žluto-modré kombinace, z původní tmavé červené. Jelikož jako zázemí na závodech nám slouží i obytný autobus, sjednotili jsme barvy i u něj a na zadní okna autobusu jsme nechali udělat fotky aut ( náš Liaz a Tatra 813 Zebra teamu).

A jak probíhala sezóna?

Letošní rok jsme jeli celkem 7 závodů, pětkrát trucktrial a dvakrát rallye. Celkově byla letošní sezóna pro nás velmi úspěšná. V rallye jsme se umístili 4. a 6.  V trucktrialu jsme se za celý rok umístili na krásném 4. místě.

Který ze závodů MČR byl z Tvého pohledu řidiče nejlepší?

Nejvíce se mi líbili závody v Drnovicích, kde je opravdu drsný terén a člověk mnohdy vyzkouší věci, které ani netušil, že jdou. Svahy jsou poměrně prudké. Zrovna letos se v Drnovicích povedla taková kuriozitka, za kterou jsem dostal i cenu budkaře. Převrátil jsem se a dokázal se sám postavit opět na všechna kola. Bohužel ale ke konci sekce jsem stejně hodil další budku :-) ( video na Youtube ZDE). Technických problémů nám oproti loňsku hodně ubylo, šlo prakticky o drobnosti. Nicméně právě v Drnovicích nám prasklo listové péro, takže jsme rovnou po závodech museli vyměňovat. V paměti letos zůstanou nejvíc asi právě Drnovice.

2x jste si vyzkoušeli i trucktrialovou rallye. Ta je hodně odlišná od klasické soutěži v sekcích?

Letos se jelo prakticky první Rallye Trucktrial. Tento závod je jiný oproti klasickému trucktrialu hlavně v možnosti pořádně dát autu na frak, jet rychle co to jde, užít si jízdu zase trošku jinak. Bohužel nemáme stavěný podvozek na rallye a celkově je auto stavěné hlavně na klasický trucktrial. I tak si ale myslím, že umístění bylo dobré. Z okolí ale vím, že pro diváky je více zajímavý klasický trucktrial.

A s Liazkou oproti třeba Tatře, se kterou máš též zkušenosti, jsi spokojený?

S "Liazkou" jezdím již druhým rokem a opravdu jsem velmi spokojený se skupinou S3, kde si užiji adrenalin a zábavu. A co se týká vozu? Jedině Liaz! :-). Trial je ale velmi drahý koníček, a také časově náročný, takže bez sponzorů by to opravdu nešlo a tak sháníme, co se dá a snad se i daří:). Nyní už pracujeme opět v garáži na nových úpravách a opravách auta, jelikož sezona již skončila a další závody nás čekají až na jaře. Příští rok bychom se rádi dostali samozřejmě až na bednu a tak tato zima bude také ve znamení úprav a oprav.

Přejeme tímto za náš tým všem krásné Vánoce a do nového roku jen to nejlepší a na jaře zase na Trucktrialu! Michal Jansa a tým.

 

David Fejgl - prosinec 2009

 

 

Jansa Liaz Team - představení

Se začátkem trucktrialové sezony v dubnu 2008 se na soutěžích objevil ve startovním poli další Liaz - týmu Jansa Liaz Team.

Michal Jansa jezdil poslední 2 roky ve skupině S5 s Tatrou 813 jako spolujezdec, nejdříve s Petrem Cahynou a poté s Petrem Jansou. Minulý rok se k závodění přidal i otec Milan Jansa a jezdil také s Tatrou.

A jak se Michal Jansa dostal od Tatry k Liazu?
"V zimě mě po dlouhém přemýšlení napadlo, že přestanu s Petrem jezdit, nebavila mě už pozice spolujezdce a také jsem se chtěl pustit do něčeho nového. Na Tatře jsem přestal také jezdit, protože jich je stále víc a za den se najezdilo stále méně. Jako na zavolanou se naskytla příležitost koupě „Liazky“, kteru jsem okamžitě začal přestavovat, takže jsem vánoční svátky trávil přestavbou. Nejdříve jsme se s tátou jsme se dohodli, že se budeme střídat v řízení, abychom si užili obě role. Teď se mnou bude jezdit jako spolujezdec Honza Balšán a táta za něj jen občas zaskočí. "

Co všechno se na Liazu muselo změnit oproti původnímu stavu?
První, co mě čekalo, bylo hrubé rozebrání auta a následovaly postupné úpravy dle požadavků a pravidel Trucktrialu. Musel jsem posunout zadní nápravu na předepsanou délku, vyměnit původní pneumatiky za terénní. To si vyžádalo i kratší převody, protože tyto kola jsou větší, tím pádem by bylo auto moc rychlé, což by spojka asi moc nevydržela. Další poměrně náročná práce se týkala stavby rámu, díky které jsem si užil nejednu probdělou noc se zánětem spojivek. Sváření a stavba byla o to těžší, že jsem musel udělat rám odklápěcí, jelikož je odklápěcí i kabina. Následovalo přesunutí chladiče za kabinu. Kdyby zůstal na své původním místě pod kabinou, zanášel by se blátem a při rychlých průjezdech vodou by se lopatky větráku zohýbaly. Další práce byly na motoru, elektrice a vzduchařině, zesílení spojovačky apod.. Poslední nutnou úpravou je zatím impantace silnějšího řízení z Dafa, které je o třídu jinde než dosavadní sériové řízení z Technometry. V budoucnu také zvažujeme ještě i posunutí přední nápravy vpřed či nový pevnější nárazník. Jinak nás čekají asi spíše opravy, ne úpravy.

Co Vás vedlo k výběru vozidla LIAZu?
Náhodná výhodná nabídka koupě a chtěl jsem změnu, s Tatrou jsem si dost nezajezdil a není to takový adrenalin, Liaz je mnohem živější auto. Výhodou je i prostorná kabina, kde máme tři sedačky, takže se s námi může případně i někdo svézt.
Musím samozřejmě plno věcí vypilovat, ať už technickou stránku vozidla, tak i techniku a styl jízdy, ozkoušet si vše, tak snad budu mít příští rok lepší výsledky než letos.

V čem je slabina Vašeho vozidla, třeba oproti Tatrám 148 či dalším vozům kategorie S3?
Liazka je vysoká takže se lépe převrací, takže horší stabilita. V trucktrial rally měli ostatní výhodu, že mají měkčí podvozek, Liaz má dost tvrdý...

Jaký máte plán na umístění v letošní první sezoně s Liazem?
Abych nebyl poslední, přecijen je to první závod...ikdyž stavba probíhala v rychlosti a zatím vše vychytáváme a upravujeme.

Fotky a další informace o dění v Jansa Liaz Teamu najdete na jeho webu: www.jansaliazteam.estranky.cz, videa Liazu Michala Jansy z trucktrialu najdete například zde.

 

David Fejgl, září 2008.


Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Váš zde.

Stahování tachografů a karet řidičů, software i hardware, vše co potřebujete pro splnění legislativy.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2024 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu