www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

Řada R

Řada RT

Řada MS

Řada MT

Řada 100

Řada 110 a 150

Řada 200

Řada 300

Řada S

Řada FZ

Řada 400 Xena

Řada 400 Fox

Liaz - Madara

Nový FOX z Tedomu

Značení vozidel

 
 

LIAZ 12.18 PB - STEYR

V roce 1995 na brněnském Autotecu byl odborné veřejnosti představen nový typ lehkého rozvážkového vozidla o celkové hmotnosti 12 tun, patřící do nejnižší kategorie výrobního programu Liazu, označovaný jako řada S.

Přibližně po roce byl i uveden do výroby. Šlo o vozidlo sestavené z komponentů rakouského Steyru, se kterým již Liaz spolupracoval dříve. Například v podobném vozidle Liaz Furman 13.18 PB vyráběný ve slovenském Zvolenu byl použit právě motor Steyr. Spolupráce se Steyrem bylo východiskem z nouze, v tehdejší době totiž nebyl v této třídě na trhu žádný český výrobek, veškerá vozidla byla importována. A jelikož by vývoj podobného vozidla byl dlouhý a finančně náročný, bylo rozhodnuto o převzetí kabiny, agregátů a dalších komponentů ze Steyru.

Šestiválcový, přeplňovaný motor Steyr WD 612.36 o objemu 6595 ccm plnil normu Euro 2 a dával maximální výkon 135kW (183k) při 2400 ot/min. Maximální točivý moment 750 Nm při otáčkách 1000 až 1300 za min. V kombinaci s devítistupňovou převodovkou ZF a převodem v zadním nápravě Rockwell 4,56 poskytoval vozidlu velice slušnou dynamiku za dobré průměrné spotřebě. (V testu časopisu Trucker dosáhlo naložené vozidlo na 200kilometrovém okruhu spotřebu těsně nad 20 litrů/100km). Brzdy na přední i zadní nápravě bubnové, pouze jediné vozidlo je osazeno nápravou Liaz s kotoučovou brzdou. Přední náprava odpružená parabolickými listovými pery (počet listů 2) se stabilizátorem a tlumiči pérování. Zadní náprava odpružená parabolickými listovými pery s přídavným listem (počet listů 3+1) se stabilizátorem a tlumiči pérování. Rozvor náprav 4300 mm.

Kabina byla převzata také ze Steyru prakticky nezměněna. Později se pouze změnila maska chladiče, ze šikmého žebrování Steyru byla upravena do klasické podoby i s nápisem Liaz. Vpřed sklopná kabina byla vzadu uložená na vinutých pružinách s tlumiči kmitů. Spolu s odpruženými sedadly ISRI poskytovala kabina řidiči vysoký komfort. Myšleno bylo i na antikorozní ochranu. Byly použity pozinkované plechy a ochranný nástřik dutin.

Celková hmotnost vozidla činila 12 tun. U vozidla bez nástavby (podvozek) činila užitečná hmotnost 7550 kg.

V roce 1996 činila cena tohoto vozidla (podvozku) 1,3 milionu Kč bez DPH. Bylo vyrobeno pouze několik málo kusů tohoto vozidla. Zvláště na Slovensku měl Liaz "konkurenci" z vlastního domu a to oblíbené vozidlo typu Furman 13.18 své konstrukce, s krátkou kabinou Liaz a motorem Steyr.

 

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Váš zde.

Stahování tachografů a karet řidičů, software i hardware, vše co potřebujete pro splnění legislativy.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2024 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu