www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

110.830 6x2

18.21 AWS

Autobus 18.25 OB

Unifikovaná kabina

40.33 SC 8x4

24.33 XDA 6x6

Hasičský podvozek 6x4

29.33 D 6x4 - ADR

Liaz TSL - Tahač letadel

Liazy s motory MAN a DD

101.124 Tanzánec

Vojenská vozidla

Praga S5T

Odtahový speciál na podvozku 151.261

Zametače na podvozcích Liaz

Vozy s komponenty Liaz

Liaz 4x4 TPOD

Škoda 123.21 6x4

151.809 Afrikabus

Autobusy Emibus, Urbus a další

Vývoj kabiny řady 100

Vývoj kabiny řady 400

Vývoj Liazu 101.860 CAS 25K ( + 18.29 XA)

Tahač s kabinou Berliet

Elektromobil 01.02 XGJ

Spolupráce Liaz-Jelcz

 
 

Speciální autobus LIAZ "Afrikabus"

První africký autobus s pracovním označením A1-BUS byl postaven v roce 1988 s tím, že se tento vůz ověří v náročných podmínkách Rally des Pharaons. Podvozek vycházel beze změn z řady 111.154 (Liaz "Afrika"), kabina byla použita krátká dvoumístná. Vozidlo dostalo název podle hlavníhoexportního teritoria AFRIKABUS. První vůz byl postaven ve vČSAO v Lučenci, poté byla výroba předena do ČSAO v Praze s pobočným závodě ČSAO Čáslav, kde se vyráběl pod označením Liaz TR 16 či Liaz 151.809 Afrikabus.

Konstrukce nástavby vytvořené v Čáslavi připomíná tehdejší autobusy Karosa, ale byly použity pouze části boků a střechy. Celá nástavba byla uchycena na rám podvozku na šesti místech. Uprostřed napevno svorníky a v přední a zadní části silentbloky. Toto řešení ovšem by bylo postačující pro jízdu v méně náročném terénu, ale v tvrdých podmínkách jízdy v terénu se nástavba "utrhla".

U dalších vyrobených vozidel (v letech 1989 a 1990) byla nástavba lehce pozměněna. Jiné bylo uspořádání sedadel v interiéru pro 16 osob (dříve 18 míst), rozmístění bočních oken a přibyly též pneumaticky ovládané boční dveře zasahující až ke spodní hraně nástavby. V Sklápěč na podvozku "afrikabusu" zadní části nástavby jsou prostory pro dvě náhradní kola a zavazadlový prostor. Celkem bylo vyrobeno asi 10 - 12 těchto vozidel. Momentálně víme jen o jediném funkčním voze. Některé vozy byly totiž přestaveny na klasické užitkové vozy např. na třístranný sklápěč.

Galerii vozidel Liaz Afrikabus najdete zde.

 

Technické údaje vozidla Liaz 151.809 :

Délka ( mm ) : 7 100
Šířka ( mm ) : 2 500
Výška po kabinu vozidla ( mm ) : 3 030
Celková výška nástavby( mm ) : 3 375
Světlost ( mm ) : 350
Brodivost ( mm ) : 800
Rozvor náprav ( mm ) : 3750
Celková hmotnost vozidla ( kg ) : 12000
Užitečná hmotnost ( kg ) : 2500
Pneumatiky : 14R 20
Stoupavost : 60 % (30°)
Max. rychlost : 108 km / hod
Výška rámu ( mm ): vpředu 1215 ; vzadu 1125
Převis vpředu , vzadu ( mm ): 1 465, 1980
Elektrická instalace ( V ) : 24
Nájezdový úhel vpředu : 30°
Nájezdový úhel vzadu : 25°
Motor typ: MŠ 640 F
Vrtaní / zdvih ( mm ) : 130 / 150
Objem motoru: 11 940 cm3
Max. výkon : 212 kW
Převodovka typ : Praga 10 P 80 s rozvodovkou PP100
Prední náprava Typ : Liaz - Madara, tuhá, řiditelná, hnací s uzávěrkou diferenciálu a redukcí v kolech
Zadní náprava Typ : Liaz - Madara, tuhá, hnací s uzávěrkou diferenciálu a redukcí v kolech
Převod náprav : 5,37

 

 

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Vás zde.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2017 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu