Jednou ze zajímavých nástaveb na podvozku LIAZ je skříňová terénní pojízdná opravárenská dílna označená LIAZ 4x4 TPOD-KAROSA na podvozku vozu 231.080. Ten je osazen převodovkou s nezávislým pohonem NP 100.07. Tato dílna je unikátní z několika hledisek, jednak je postavená na šasi řady 200 ( těchto vozidel samo o sobě velké množství nebylo vyrobeno ) a za druhé právě touto skříňovou nástavbou (sám vím jen o dvou v tomto provedení ). Podobné skříňové karoserie se zkoseným přechodem střechy do boků byly obvykle vidět spíše na podvozcích Praga V3S a vyráběly se v Karose Hořice (nyní firma KAR BOX).
Tato dílna je určena k provádění zámečnických prací (vrtání, řezání závitů, pájení a možnost sváření a řezání elektrickým obloukem a plamenem), základních instalatérských a elektro údržbářských prací, provádění oprav a servisní služby strojů a zařízení s možností výměny náhradních dílů v polních podmínkách. Je vybavena vlastní zdrojovou soustavou 3x380/220V s výkonem 12,8kW. Touto výbavou byla předurčena k širokému použití v zemědělství, stavebnictví a jiných oborech. Širšího rozšíření se nedočkala, takže pojízdné dílny podobné výbavy jsou většinou jen na podvozcích Praga V3S (terénní verze) nebo Avia (silniční verze).
Technické údaje vozidla včetně nástavby:
- celková délka 7800 mm
- šířka 2500 mm
- výška 3200 mm
- rozvor 4300 mm
- hmotnost pohotovostní 9300 kg
- hmotnost užitečná 4360 kg
- celkový hmotnost 13660 kg
- maximální hmotnost na přední nápravu 6320 kg
- maximální hmotnost na zadní nápravu 7430 kg
Díky za pomoc při vytváření článku patří panu Holečkovi, Ing. Chalupovi a Ing. Tejmlovi z DP Karlovy Vary, kde toto vozidlo slouží a bez nichž by příspěvek nejspíš nevznikl.