www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

110.830 6x2

18.21 AWS

Autobus 18.25 OB

Unifikovaná kabina

40.33 SC 8x4

24.33 XDA 6x6

Hasičský podvozek 6x4

29.33 D 6x4 - ADR

Liaz TSL - Tahač letadel

Liazy s motory MAN a DD

101.124 Tanzánec

Vojenská vozidla

Praga S5T

Odtahový speciál na podvozku 151.261

Zametače na podvozcích Liaz

Vozy s komponenty Liaz

Liaz 4x4 TPOD

Škoda 123.21 6x4

151.809 Afrikabus

Autobusy Emibus, Urbus a další

Vývoj kabiny řady 100

Vývoj kabiny řady 400

Vývoj Liazu 101.860 CAS 25K ( + 18.29 XA)

Tahač s kabinou Berliet

Elektromobil 01.02 XGJ

Spolupráce Liaz-Jelcz

 
 

Praga S5T s budkou Škoda 706 RT

Ačkoliv tyto stránky jsou věnovány pouze vozům Liaz (Škoda), dovoluji si Vám krátce představit jedno vozidlo z historie našeho průmyslu, které alespoň na pohled hodně společného právě se Škodou 706 RT.

V roce 1953, kdy už běžela výroba známé a nesmrtelné Pragy V3S (6x6), se začalo s vývojem vozidla s označením Praga S5T (S - silniční, 5T - užitečná hmotnost 5 tun). Aby byla výroba co nejjedodušší, bylo použito maximum možných dílů z Pragy V3S, včetně tatrováckého motoru T 912, spojka a hlavní převodovka.

Vozidla byla vyráběna s různými nástavbami, tedy klasické valníky, sklápěče, cisterny na mléko, fekální vozy, tak i ve variantě návěsových tahačů. Nejprve byly vyráběny kapotové tahače S5T-TN. Ty měly rozvor zkrácen ze 4090mm na 3640mm, délka celého tahače byla 5080mm. Kabina byla použita prodloužená z Pragy V3S. Kapotové tahače Praga byly určeny pro tah návěsů do hmotnosti 10 tun.

Později bylo vyvinuto provedení pro dálkovou dopravu, které doznalo celou řadu změn. Na první pohled to byla trambusová kabina se dvěma lůžky a délkou 2214mm. Tato kabina pocházela právě ze Škody 706 RT. Ta se lišila pouze v detailech, např. jinou maskou. Bezkapotová kabina byla vyžadována hlavně odběrateli z tehdejšího SSSR (jednalo se převážně o exportní typ), kde již byli zvyklí na tuto kabinu u tahače Škoda 706 RTTN. Byla pohodlnější než kapotová a po doplnění nezávislým topením jim plně vyhovovala. Vozy s touto kabinou byly vhodné i pro stěhovací služby, kdy místo dvou lehátek nabízela 4 místa k sezení.

 

 

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Vás zde.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2017 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu