Ačkoliv tyto stránky jsou věnovány pouze vozům Liaz (Škoda), dovoluji si Vám krátce představit jedno vozidlo z historie našeho průmyslu, které alespoň na pohled hodně společného právě se Škodou 706 RT.
V roce 1953, kdy už běžela výroba známé a nesmrtelné Pragy V3S (6x6), se začalo s vývojem vozidla s označením Praga S5T (S - silniční, 5T - užitečná hmotnost 5 tun). Aby byla výroba co nejjedodušší, bylo použito maximum možných dílů z Pragy V3S, včetně tatrováckého motoru T 912, spojka a hlavní převodovka.
Vozidla byla vyráběna s různými nástavbami, tedy klasické valníky, sklápěče, cisterny na mléko, fekální vozy, tak i ve variantě návěsových tahačů.
Nejprve byly vyráběny kapotové tahače S5T-TN. Ty měly rozvor zkrácen ze 4090mm na 3640mm, délka celého tahače byla 5080mm. Kabina byla použita prodloužená z Pragy V3S. Kapotové tahače Praga byly určeny pro tah návěsů do hmotnosti 10 tun.
Později bylo vyvinuto provedení pro dálkovou dopravu, které doznalo celou řadu změn. Na první pohled to byla trambusová kabina se dvěma lůžky a délkou 2214mm. Tato kabina pocházela právě ze Škody 706 RT. Ta se lišila pouze v detailech, např. jinou maskou. Bezkapotová kabina byla vyžadována hlavně odběrateli z tehdejšího SSSR (jednalo se převážně o exportní typ), kde již byli zvyklí na tuto kabinu u tahače Škoda 706 RTTN. Byla pohodlnější než kapotová a po doplnění nezávislým topením jim plně vyhovovala. Vozy s touto kabinou byly vhodné i pro stěhovací služby, kdy místo dvou lehátek nabízela 4 místa k sezení.