www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

110.830 6x2

18.21 AWS

Autobus 18.25 OB

Unifikovaná kabina

40.33 SC 8x4

24.33 XDA 6x6

Hasičský podvozek 6x4

29.33 D 6x4 - ADR

Liaz TSL - Tahač letadel

Liazy s motory MAN a DD

101.124 Tanzánec

Vojenská vozidla

Praga S5T

Odtahový speciál na podvozku 151.261

Zametače na podvozcích Liaz

Vozy s komponenty Liaz

Liaz 4x4 TPOD

Škoda 123.21 6x4

151.809 Afrikabus

Autobusy Emibus, Urbus a další

Vývoj kabiny řady 100

Vývoj kabiny řady 400

Vývoj Liazu 101.860 CAS 25K ( + 18.29 XA)

Tahač s kabinou Berliet

Elektromobil 01.02 XGJ

Spolupráce Liaz-Jelcz

 
 

Hasičský podvozek 6x4 pro Kazachstán

V květnu roku 2001 přišla do továrny poptávka z Kazachstánu, na podvozek pro hasičskou cisternu o nosnosti 10-12 tun. V požadavku ale stálo, že vozidlo musí být třínápravové a zároveň s "dvojkabinou" pro celou posádku. Žádné takové vozidlo v nabídce Liazu (Škodě Mnichovo Hradiště a.s.) ale neexistovalo, k dispozici byly jen klasické a známé vozy typu 18.29 XA. Vzhledem k velmi krátkému  požadovanému termínu dodání a neúplnému zadání byl již  za necelý měsíc vypracován předběžný projekt, který byl následovně  zaslán  zákazníkovi  k připomínkování. Konstruktéři neobdrželi  žádné námitky a termín  dodávky neumožňoval úplný vývoj nového typu. Proto byl podvozek  složen  z přední části  typu 18.29 XA a ze zadní části podvozku sklápěčů typu 29.33 SD 11. Vlastně i první výkres tohoto vozu vznikl slepením dvou částí výkresů právě výše uvedených typů. Výsledné typové označení tohoto vozu tedy bylo 29.33 XD.

Základem byl tedy rám z mělnického závodu o výšce podélníku  270 mm, v přední  části  výškově  stažen  dle  18.29 XA. Pohonnou jednotkou byl zvolen motor  M1.2 B  640 S  seřízený  na   výkon    242 kW, který byl spřažen s převodovkou Praga 14 PS 150. Tandemová  náprava  Rába byla bez úprav převzata z 29.33SD. Kabina byla známá hasičská  budka  z THT Polička.

Vozidlo bylo předáno 31.10.2001 dvěma řidičům, kteří toto vozidlo odvezli po ose do Kazachstánu, kde došlo k montáži cisternové hasičské nástavby. Pokud by toto vozidlo mělo být určeno i pro český trh, kompletní vývoj, úpravy nejen kabiny podle evropských norem a zvláštěŘidiči vyráží po ose domů do Kazachstánu homologační zkoušky by trvaly rok. Ale žádný ze subjektů, kteří o tomto vozu věděli neprojevili zájem o jeho výrobu, takže zůstalo pouze u jediného vozu.


Technické údaje:
MOTOR: M1.2B M640 S
Max. výkon: 242 kW / 2000 ot.min
Max. kroutící moment 1400 Nm / 1300 ot.min

SPOJKA: jednolamelová, průměr 420 mm

PŘEVODOVKA: synchronizovaná Praga 14 PS 150.
Rozsah převodů 15,81, převod na nejnižší stupeň 12,997, převod na nejvyšší stupeň 0,82.

Výstup z převodovky  drážkovanou přírubou  A 180 KV 70°. Vedlejší pohon NP 100.13.

PŘEDNÍ NÁPRAVA: Škoda - tuhá, řídící, bubnové brzdy, průměr bubnu 420mm. Použita  z typu 18.33 PB

ZADNÍ NÁPRAVA: 2x Rába - Tandemová, hnací s redukcemi v kolech a s uzávěrkou diferenciálu. Celkový převod i = 4,91

ŘÍZENÍ: AXL Semily - seriové z 18.29 XA.

PÉROVÁNÍ: Vpředu - dle 18.29 XA - listová pera, teleskopické tlumiče, stabilizátor. Vzadu- dle 29.33SD - centrální listové pero s vodícími tyčemi.

KOLA A PNEU: Pneumatiky 295/80 R 22,5 na ráfkách 22,5 x 9,00.

RÁM : žebřinový, podélníky rámu: 270x85x8 mm, v přední  části  výškově  stažen  dle  18.29 XA, tedy na 186 mm. Podélníky rámu jsou  vyztuženy  „L“ výztuhou počínaje  275 mm  před osou  PN, až k výztuze rámu pro tandemovou  nápravu. Příčka  pod  převodovkou je trubkového  provedení. Zadní příčka je valníková   s otvory pro závěs  el. a brzdové zásuvky. Rám je opatřen konzolami pro uchycení  zad. blatníků a příčníky  pro uchycení  koncových  světel. Umístění vzduchojemů, nádrže dle 18.29 XA. Příčka a zesílení  rámu  pro uložení  tandemové nápravy je dle  29.33 SD.

ELEKTRICKÁ INSTALACE: Jmenovité napětí 24V, akumulátory 2 x 12 V/ 180 Ah.

HMOTNOSTI: Celková: 29000 kg, z toho na přední nápravu 7000kg, na zadní nápravy 2 x 11000 kg.
Pohotovostní podvozku: 9350 kg.

KABINA: THT Polička, celoocelová, 1+8 míst, čtyřdveřová

ROZMĚRY: podvozek bez nástavby
Rozvor: 4650 + 1350 mm
Výška při pohot. hmotnosti podvozku: 3050 mm
Výška rámu: 1018 mm
Délka: 9955 mm

Maximální konstrukční rychlost: 92,2 km/hod
Maximální stoupavost soupravy: 50%
Měrný výkon soupravy 5,9 kW/t

Na výfukové potrubí namontováno sací zařízení (vývěva) s vakuovým uzávěrem.

Za pomoc při vytvoření článku patří velký dík p. Francovi.
- David Fejgl -

 

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Vás zde.

 
   

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2017 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu