V květnu roku 2001 přišla do továrny poptávka z Kazachstánu, na podvozek pro hasičskou cisternu o nosnosti 10-12 tun. V požadavku ale stálo, že vozidlo musí být třínápravové a zároveň s "dvojkabinou" pro celou posádku. Žádné takové vozidlo v nabídce Liazu (Škodě Mnichovo Hradiště a.s.) ale neexistovalo, k dispozici byly jen klasické a známé vozy typu 18.29 XA. Vzhledem k velmi krátkému požadovanému termínu dodání a neúplnému zadání byl již za necelý měsíc vypracován předběžný projekt, který byl následovně zaslán zákazníkovi k připomínkování. Konstruktéři neobdrželi žádné námitky a termín dodávky neumožňoval úplný vývoj nového typu. Proto byl podvozek složen z přední části typu 18.29 XA a ze zadní části podvozku sklápěčů typu 29.33 SD 11. Vlastně i první výkres tohoto vozu vznikl slepením dvou částí výkresů právě výše uvedených typů. Výsledné typové označení tohoto vozu tedy bylo 29.33 XD.
Základem byl tedy rám z mělnického závodu o výšce podélníku 270 mm, v přední části výškově stažen dle 18.29 XA. Pohonnou jednotkou byl zvolen motor M1.2 B 640 S seřízený na výkon 242 kW, který byl spřažen s převodovkou Praga 14 PS 150. Tandemová náprava Rába byla bez úprav převzata z 29.33SD. Kabina byla známá hasičská budka z THT Polička.
Vozidlo bylo předáno 31.10.2001 dvěma řidičům, kteří toto vozidlo odvezli po ose do Kazachstánu, kde došlo k montáži cisternové hasičské nástavby. Pokud by toto vozidlo mělo být určeno i pro český trh, kompletní vývoj, úpravy nejen kabiny podle evropských norem a zvláště homologační zkoušky by trvaly rok. Ale žádný ze subjektů, kteří o tomto vozu věděli neprojevili zájem o jeho výrobu, takže zůstalo pouze u jediného vozu.
Technické údaje:
MOTOR: M1.2B M640 S
Max. výkon: 242 kW / 2000 ot.min
Max. kroutící moment 1400 Nm / 1300 ot.min
SPOJKA: jednolamelová, průměr 420 mm
PŘEVODOVKA: synchronizovaná Praga 14 PS 150.
Rozsah převodů 15,81, převod na nejnižší stupeň 12,997, převod na nejvyšší stupeň 0,82.
Výstup z převodovky drážkovanou přírubou A 180 KV 70°. Vedlejší pohon NP 100.13.
PŘEDNÍ NÁPRAVA: Škoda - tuhá, řídící, bubnové brzdy, průměr bubnu 420mm. Použita z typu 18.33 PB
ZADNÍ NÁPRAVA: 2x Rába - Tandemová, hnací s redukcemi v kolech a s uzávěrkou diferenciálu. Celkový převod i = 4,91
ŘÍZENÍ: AXL Semily - seriové z 18.29 XA.
PÉROVÁNÍ: Vpředu - dle 18.29 XA - listová pera, teleskopické tlumiče, stabilizátor. Vzadu- dle 29.33SD - centrální listové pero s vodícími tyčemi.
KOLA A PNEU: Pneumatiky 295/80 R 22,5 na ráfkách 22,5 x 9,00.
RÁM : žebřinový, podélníky rámu: 270x85x8 mm, v přední části výškově stažen dle 18.29 XA, tedy na 186 mm. Podélníky rámu jsou vyztuženy „L“
výztuhou počínaje 275 mm před osou PN, až k výztuze rámu pro tandemovou nápravu. Příčka pod převodovkou je trubkového provedení. Zadní příčka je valníková s otvory pro závěs el. a brzdové zásuvky. Rám je opatřen konzolami pro uchycení zad. blatníků
a příčníky pro uchycení koncových světel. Umístění vzduchojemů, nádrže dle 18.29 XA. Příčka a zesílení rámu pro uložení tandemové nápravy je dle 29.33 SD.
ELEKTRICKÁ INSTALACE: Jmenovité napětí 24V, akumulátory 2 x 12 V/ 180 Ah.
HMOTNOSTI: Celková: 29000 kg, z toho na přední nápravu 7000kg, na zadní nápravy 2 x 11000 kg.
Pohotovostní podvozku: 9350 kg.