Totovozidlo provozované Dopravním podnikem města Brna a.s. vzniklo v roce 1999 z potřeby nahradit dosluhující odtahové vozidlo Tatra T815 S3. Vedení autobusových Ústředních dílen, inspirované podobným vozidlem provozovaným v té době v DP Hradec Králové (Liaz tahač 4x2), přišlo s nápadem použít k přestavbě nevyužitý sklápěč Liaz 4x4 (r.v. 1990) z podnikové dopravy.
Byla navržena nástavba svařovaná z ocelových plechů síly 10 mm s prostorem pro zátěž na krajích a schránami na příslušenství ve středu skříně. Jako zátěž byly použity vyřazené tramvajové kolejnice zasypané pískem. Jedinou úpravou původního sklápěče po odstranění hydrauliky sklápění a korby byla instalace pomocného kompresoru na výstup z převodovky, který zásobuje vzduchem trojici přídavných vzduchojemů umístěných na nástavbě za kabinou řidiče. Zásoba vzduchu v těchto vzduchojemech postačuje k okamžitému dofoukání odtahovaného vozidla. Toto řešení se velmi osvědčilo. Okruh přídavných vzduchojemů je možno propojit ventilem se vzduchovým okruhem tahače.
Tažná tyč našla své místo v prostoru mezi nástavbou a rámem a vytahuje se směrem za vozidlo. Ve schránách přístupných z obou stran vozidla je umístěno příslušenství nutné k odtahování případně vyprošťování autobusů, trolejbusů i dalších vozidel včetně tramvají. Jedná se o různé čepy, hadice na vzduch, hevery, lana, tyč se spřáhlem na tramvaje, nářadí a Vapex na likvidaci úniků oleje, nafty atd.
V DPmB slouží tahač především pro odtahy nepojízdných autobusů a trolejbusů. V případě volné kapacity i pro odtahy autobusů a nákladních automobilů soukromých dopravců v Brně a blízkém okolí.