Jedním ze zajímavých vozidel značky Liaz byl i sklápěč Liaz 40.33 SC v konfiguraci náprav 8x4. Nejprve byl představený podvozek a poté na něj byla namontovaná firmou VS Mont ze Slovenska jednostranná sklápěcí korba. Bylo vyrobeno pouze jediné vozidlo tohoto typu. Tento jediný kus byl několikrát přestříkaný u příležitostí výstav apod. ( původně při prvním představení byl modrý a později fialový ). Pozdějí byl osazen novými dveřmi s nižší klikou z modernizované řady M300.
Též se uvažovalo o účelových podvozcích Liaz 40.33 SC ve třech rozměrových provedeních, a to : 2915 mm, 2970 mm pro sklápěče a podvozky a 3500 mm jako samostatný podvozek pro účelové nástavby ( hodnota která se měnila byl rozměr mezi druhou přední a první zadní nápravou, ostatní rozměry zůstaly shodné ze základním podvozkem 40.33 SC ).
Poslední z řady čtyřnápravových provedení vozidel Liaz měl být typ 40.33 SCE 8x6, který se odlišoval rozměrem mezi dvěmi předními nápravami o hodnotu 1720 mm z původních 1620mm. Výroba však nebyla realizovaná.
Toto jediné vozidlo, které donedávna jezdilo v provedení sklápěč S1, má nyní již dvojstrannou korbu, znovu od firmy VS Mont a je celé zelené. Dříve jezdilo na Plzeňsku a poté se přes Opavu dostalo do Jablonce n.N. do firmy pana Machaly, kde prošlo na podzim roku 2007 opravou budky a bylo přestříkáno do červené barvy.
Technické údaje vozidla :
Délka ( mm ) : 8 235
Šířka ( mm ) : 2 500
Výška ( mm ) : 2 990 ( nezatížený ) 2 930 ( zatížený )
Světlá výška ( mm ) : 330
Brodivost ( mm ) : 950
Výstupnost ( mm ) :
Rozvor náprav ( mm ) : 1 620 x 2 580 x 1 350
Celková hmotnost vozidla ( kg ) : 40 000
Užitečná hmotnost ( kg ): 30500
Pohotovostní hmotnost ( kg ): 9500
Celková hmotnost soupravy ( kg ) : 56 000
Rozměr pneumatiky : 10R 20
Rozměr ráfku : 8,5 x 20
Stoupavost soupravy : 37 %
Nájezdový úhel : Vpředu : 20° Vzadu : 33°
Max. rychlost : 85 km / hod
Měrný výkon soupravy ( kW/t ) : 5
Výška rámu : ( mm ) 1 100 ( nezatížený ) 1 040 ( zatížený )
Převis : vpředu , vzadu ( mm ) 1 465 , 960
Elektrická instalace ( V ) : 24
Akumulátory: 2 x 12 V / 180 Ah
Alternátor: 28 V / 45 A
Startér: 24 V / 6,6 kW
Motor:
Typ - počet válců - uspořádání : M 1.2C 640T - 6 - R
Vrtaní / zdvih ( mm ) : 130 / 150
Objem - výkon - otáčky : 11 940 cm3 - 242 kW - 1 560 Nm / 1 420 min-1
Spojka: MFZ - jednolamelová, tažná, průměr 420mm
Převodovka:
Typ : Praga 14 PS 150 - synchronizovaná
Rozsah převodů 15,81
Převod na nejvyšší stupeň 0,82
Převod na nejnižší stupeň 12,997
Přední náprava:
Typ : 2x Liaz, říditelná, hnaná, zesílené provedení pro zatížení 7,5 tuny, brzdové obložení šíře 150mm, systém ABS
Zadná náprava
Typ : 2x Rába, tandemová (2 x 13t ), uzávěrka mezinápravového diferenciálu a redukce v kolech, ABS na druhé nápravě
Rám: žebřinový, vzadu zúžený, profil 270 x 85 x 7
Poznámka : Rozměry vozidla platí jen pro podvozek bez nástavby.