V roce 1997 byla na základě dlouhých jednání podepsána smlouva o společném podniku s vietnamskou dopravněprůmyslovou společností Transinco. Společný podnik měl vyprodukovat až 2000 autobusů. Byly tedy vytvořeny autobusy pro tento specifický trh. Na klasický žebřinový rám podvozku s pohonem zadní nápravy byla přišroubována karoserie zpanelů autobusu. V interiéru bylo, v závislosti na modifikaci, až 36+1 míst k sezení. Jelikož šlo o vozidla pro Vietnam, kde podnebí je výrazně teplejší, nebyl prostor pro cestující vytápěn, naopak byla použita okna s velkoplošným posouváním, pro dostatečnou ventilaci prostoru.
Nakonec společný výrobní podnik nevznikl. Byly vyrobeny pouze tři vozidla. Do Vietnamu se žádné z těchto vozidel nedostalo, takže čekaly na své uplatnění zde v Čechách. Jedno vozidlo sloužilo jako konferenčnípro účely továrny (vybaveno žaluziemi, jiné uspořádání interiéru apod.). Jedno vozidlo jezdí ve službách závodníka Petra Vojáčka, jedno vozidlo jezdí na pardubicku. Poslední ze tří vozidel je nyní v majetku pana Brůhy z Jablonce nad Nisou. Toto vozidlo je na prodej! V případě zájmu o vozidlo zanechte kontakt na e-mailu liberecak@seznam.cz.
Technické údaje:
MOTOR: Liaz M1.2C M636S s čerpadlem Bosch - řadový, stojatý, šestiválcový, vznětový, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, rozvod OHV, s mezichladičem stlačeného vzduchu, kapalinou chlazený.
Max. výkon: 170kW / 2000 ot.min
Max. kroutící moment 1060 Nm / 1300 ot.min
SPOJKA: jednolamelová, průměr 420 mm, MZF
PŘEVODOVKA: synchronizovaná Praga 5PS 115
Počet převodových stupňů vpřed/vzad : 5/1
Rozsah převodů 5,24
Převod na nejvyšší stupeň : 0,79
Převod na nejnižší stupeň : 4,14
PŘEDNÍ NÁPRAVA: Škoda - tuhá, řídící, bubnové brzdy, průměr bubnu 420mm.
ZADNÍ NÁPRAVA: Madara - tuhá, hnací s uzávěrkou diferenciálu, bubnové brzdy, průměr bubnu 420mm. Celkový převod i=5,37.