Poté, co se rozhodlo použít pro nákladní vozy Avia kabinu z francouzského Saviemu, tedy v roce 1973, panovaly mezi českými techniky a konstruktéry z Avie, Liazu a dalších automobilek velice dobré, až přátelské vztahy s jejich francouzskými kolegy z Renaultu. Pořádaly se zájezdy českých techniků do Lyonu a naopak Francouzi přijížděli často k nám. Kromě jiného na přednáškách seznamovali své české kolegy o využití nových metod navrhování karoserií s využitím počítačů a matematických modelů v návaznosti též na výrobu na NC strojích.
Renault, tedy poté co prodal svou licenci na kabinu zmíněné Avii, poskytl Liazu v té době novou kabinu pro tahače s vizí toho, že by i Liaz mohl použít jejich kabinu. To by samozřejmě pro francouzskou automobilku znamenalo větší odbyt jejich kabin a tedy nemalý finanční přínos.
V Liazu se tedy na podvozek tahače řady 100 kabina namontovala. Šlo již o sklopnou kabinu. Kabina měla i vliv na lepší jízdní vlastnosti. Při zachování nastavení podvozku tahače 100.45 se vozidlo chovalo lépe při jízdě na nerovnostech, protože kabina Berliet byla asi o 200 kilogramů těžší. Po zhodnocení všech kritérií bylo ale rozhodnuto ponechat pro nákladní vozy Liaz kabinu vlastní konstrukce. Také též proto, že v době, kdy se vytvořil tento prototyp, existovaly již veškeré nástroje pro výrobu kabiny řady 100, což bylo dosti finančně nákladné. Například raznice plechů byly pro Liaz vyrobeny a dovezeny z Anglie.
Existoval tedy pouze jediný prototyp, ze kterého po odzkoušení byla kabina demontována a podvozek byl použit pro další zkoušky. Osud kabiny je neznámý.
Jediné fotografie tohoto prototypu, které mám k dispozici. Přivítám Vaše případné další informace či obrázky k tomuto vozu.