www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

110.830 6x2

18.21 AWS

Autobus 18.25 OB

Unifikovaná kabina

40.33 SC 8x4

24.33 XDA 6x6

Hasičský podvozek 6x4

29.33 D 6x4 - ADR

Liaz TSL - Tahač letadel

Liazy s motory MAN a DD

101.124 Tanzánec

Vojenská vozidla

Praga S5T

Odtahový speciál na podvozku 151.261

Zametače na podvozcích Liaz

Vozy s komponenty Liaz

Liaz 4x4 TPOD

Škoda 123.21 6x4

151.809 Afrikabus

Autobusy Emibus, Urbus a další

Vývoj kabiny řady 100

Vývoj kabiny řady 400

Vývoj Liazu 101.860 CAS 25K ( + 18.29 XA)

Tahač s kabinou Berliet

Elektromobil 01.02 XGJ

Spolupráce Liaz-Jelcz

 
 

Tahač Liaz s kabinou Berliet (Renault)

Poté, co se rozhodlo použít pro nákladní vozy Avia kabinu z francouzského Saviemu, tedy v roce 1973, panovaly mezi českými techniky a konstruktéry z Avie, Liazu a dalších automobilek velice dobré, až přátelské vztahy s jejich francouzskými kolegy z Renaultu. Pořádaly se zájezdy českých techniků do Lyonu a naopak Francouzi přijížděli často k nám. Kromě jiného na přednáškách seznamovali své české kolegy o využití nových metod navrhování karoserií s využitím počítačů a matematických modelů v návaznosti též na výrobu na NC strojích.

Renault, tedy poté co prodal svou licenci na kabinu zmíněné Avii, poskytl Liazu v té době novou kabinu pro tahače s vizí toho, že by i Liaz mohl použít jejich kabinu. To by samozřejmě pro francouzskou automobilku znamenalo větší odbyt jejich kabin a tedy nemalý finanční přínos.

V Liazu se tedy na podvozek tahače řady 100 kabina namontovala. Šlo již o sklopnou kabinu. Kabina měla i vliv na lepší jízdní vlastnosti. Při zachování nastavení podvozku tahače 100.45 se vozidlo chovalo lépe při jízdě na nerovnostech, protože kabina Berliet byla asi o 200 kilogramů těžší. Po zhodnocení všech kritérií bylo ale rozhodnuto ponechat pro nákladní vozy Liaz kabinu vlastní konstrukce. Také též proto, že v době, kdy se vytvořil tento prototyp, existovaly již veškeré nástroje pro výrobu kabiny řady 100, což bylo dosti finančně nákladné. Například raznice plechů byly pro Liaz vyrobeny a dovezeny z Anglie.

Existoval tedy pouze jediný prototyp, ze kterého po odzkoušení byla kabina demontována a podvozek byl použit pro další zkoušky. Osud kabiny je neznámý.

 

 

 

Jediné fotografie tohoto prototypu, které mám k dispozici. Přivítám Vaše případné další informace či obrázky k tomuto vozu.

- David Fejgl -

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Vás zde.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2017 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu