Ako iné značky v bývalom Československu, aj Liaz patril medzi značky ktoré sa uchádzali o presadenie svojich vozidiel v armáde. Bohužiaľ Liaz nemal vo výrobnom programe vozidlá s pohonom náprav 6x6 a kategória 4x4 bola dosť zastúpená zo strany Ruskej značky.
Jedným z prvých prototypov uchádzajúcich sa v armáde bol Liaz 124.035. Jednalo sa o podvozok s pohonom náprav 6x6 ktorý mal upínače pre uchytenie nadstavieb v prevedení ako ISO kontajnery. Ďalším vozidlom v tejto kategórií bol typ Liaz 124.054 v prevedení valník. Uvažovalo sa aj o type Liaz 124.045 s nadstavbou TPDA (VOSK), ale nakoniec toto vozidlo nebolo realizované a táto nadstavba sa neskôr použila u vozidla Liaz 234.040 VOSK ( Veľkoobjemová karoséria ). V takomto prevedení vozidlo bolo aj skúšane v praktickej prevádzke v teréne, kde dosiahlo celkom dobré výsledky, až na niektoré parametre, ktoré boli dosť obmedzené umiestnením nadstavby, ako napríklad zadný uhol nájazdu ( 17°), ktorého veľkosť obmedzoval veľký zadný previs nadstavby (2520 mm). Škoda je však tá že tieto vozidlá boli len prototypy, ktoré sa do sériovej výroby nedostali a po skúškach boli buď rozobraté alebo predané do civilného sektoru. Jediný typ ktorý sa dochoval z tejto rady je typ Liaz 234.040, ktorý skončil vo Vojenskom múzeu v Lešanoch u Prahy.
V 90. rokoch začal Liaz zo skúškami vozidla Liaz 151.154, ktoré slúžilo ako základ pre stavbu vozidla Liaz 12.23 (29) PA / M. Na vozidle boli skúšane parametre, ktoré požadovala armáda a v prípade nesplnenia niektorých parametrov, bolo nové vozidlo postavené tak aby tieto parametre spĺňalo. Potom sa začala stavba vozidla Liaz 12.23 (29) PA / M. Vozidlo sa nakoniec od typu 151.154 podstatne líšilo, malo použité nápravy typu Rába, u ktorých bola dosiahnutá vyššia svetlosť podvozka, nový motor ktorý spĺňal parametre EURO 1 a mnoho iných parametrov, ktoré požadovala armáda. Vozidlo bolo v základnej verzií dodané ako valník, kde sa uvažovalo o použití nadstavieb v prevedení skriňa, valník s HR a cisterna na PHM. Valník sa potom podrobil dôkladnému prevereniu jednotlivých parametrov vo vojenskom stredisku skúšania techniky VTÚPV Vyškov.
Treba ešte spomenúť, že armáda používa vozidlá Liaz aj vo verzií 4x2, väčšinou ako valník a návesový ťahač, ktoré sa až tak moc neodlišujú od civilných prevedení, ale tiež zaujímavé vozidiel bol aj Liaz 110.840 ktorý mal namontované zariadenie na prevoz bezpilotného lietadla sojka, alebo skriňu a z poslednej typovej rady 300 ešte treba spomenúť hákový nakladač Liaz 29.33 SD / JNK s pohonom náprav 6x4.
Takticko-technické parametry některých vozidel:
Liaz 12.23 (29) PA/M:
Motor Liaz M 1.2C, typy M636S nebo M640F - stojatý, kapalinou chlazený, šestiválcový, vznětový s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, pravotočivý, s rozvodem OHV, s chladičem plnícího vzduchu.
Maximální výkon: 170kW (M636S) ; 212kW (M640F) ...při 2000 ot/min.
Max. kroutící moment: 1060 Nm (M636S) ; 1170 Nm (M640F) ...při 1300 ot/min.
Převodovka Praga 14 PS 150 - synchronizovaná, v případě montáže hydraulického navijáku, o tažné síle 49kN, závislý pohon ZP s čerpadlem UN40
Zadní náprava - Rába - tuhá, hnací, jednostupňová s uzávěrkou diferenciálu,s redukcemi v kolech, převod 5,28
Přední náprava - Rába - tuhá, hnací, řiditelná, s redukcemi v kolech a uzávěrkou diferenciálu.
Alternativně možné s nápravami s dohušťováním pneu za jízdy.
Rám: žebřinový, vzadu zúžený, profil 250x80x7mm
Kabina: střední, 2místná, sklopná, 1 lůžko, ve střeše opatřená průlezem.
Alternativně vybaveno majákem, filtroventilací, držáky zbraní, odmořovací soupravou, zařízením pro noční vidění, popř. i děleným čelním sklem.
Rozvor: 3750mm
Celková délka: 7230mm
Šířka: 2500mm
Brodivost: 1000 mm
Výstupnost: 500mm
Překročivost: 1080 mm
Výška rámu: 1140 mm
Převis vpředu, vzadu: 1490 mm, 1990 mm
Maximální konstrukční rychlost: 104,3 km/h
Stoupavost: 30°
Nájezdový úhel přední / zadní: 38° / 38°
Pneumatiky: 14 R 20 Průměrná spotřeba paliva: 27,96L / 100km
Celková hmotnost: 13000 - 14000 kg ...dle typu nástavby a vybavení vozidla
Užitečná hmotnost: 5000 - 6000 kg ...dle typu nástavby a vybavení vozidla
Liaz 124.035 (234.040 VOSK):
Rozmery v zátvorke platia pre vozidlo Liaz 234.040 s nadstavbou VOSK a rozmer celkovej dĺžky vozidla Liaz 124.035 platí pre vozidlo s valníkovou korbou o rozmeroch korby 6115 x 2420 x 800. Vozidlá sú schopné prevádzky pri vonkajších teplotách vzduchu v rozmedzí -25°C až +35°C . Vozidlá vyrobené ako prototyp a sériová výroba nebola realizovaná!!!
Motor Liaz MŠ 640F, stojatý, kapalinou chlazený, šestiválcový, vznětový s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, pravotočivý, s rozvodem OHV, s chladičem plnícího vzduchu.
Maximální výkon: 212kW ...při 2000 ot/min.
Max. kroutácí moment: 1202 Nm ...při 1300 ot/min.
Převodovka Praga 17 PS 105 - ( Praga 10 P 80 )
Zadní náprava - 2x Liaz - tandemová, tuhá, hnací, s uzávěrkou diferenciálu,s redukcemi v kolech
Přední náprava - Liaz - tuhá, hnací, řiditelná, s redukcemi v kolech a uzávěrkou diferenciálu.
Rozvor: 3750 + 1350 mm ( 3720 + 1410 mm )
Celková délka: 7650mm (9120 mm)
Šířka: 2500mm
Brodivost: 700mm, po úpravě 1000 mm
Výstupnost: 500mm
Překročivost: 1080 mm
Převis vpředu, vzadu: 1465 mm, 1890 mm (1470, 2520 mm)
Maximální konstrukční rychlost: 80 km/h
Stoupavost: 30°
Výška rámu: 1305 mm
Nájezdový úhel přední: 28° (28° - 36°)
Nájezdový úhel zadní: 21° (17° - 19°)
Pneumatiky: 18 R 22,5