www.EuautoDily.CZ

HOME

Truck-Forum.cz

inzeráty

návštěvní kniha

kontakty

odkazy

110.830 6x2

18.21 AWS

Autobus 18.25 OB

Unifikovaná kabina

40.33 SC 8x4

24.33 XDA 6x6

Hasičský podvozek 6x4

29.33 D 6x4 - ADR

Liaz TSL - Tahač letadel

Liazy s motory MAN a DD

101.124 Tanzánec

Vojenská vozidla

Praga S5T

Odtahový speciál na podvozku 151.261

Zametače na podvozcích Liaz

Vozy s komponenty Liaz

Liaz 4x4 TPOD

Škoda 123.21 6x4

151.809 Afrikabus

Autobusy Emibus, Urbus a další

Vývoj kabiny řady 100

Vývoj kabiny řady 400

Vývoj Liazu 101.860 CAS 25K ( + 18.29 XA)

Tahač s kabinou Berliet

Elektromobil 01.02 XGJ

Spolupráce Liaz-Jelcz

 
 

Liaz 24.33 XDA

Už podľa označenia zistíme, že sa jedná o zaujímavý podvozok s pohonom náprav 6x6. Vo výrobnom programe Liaz 300 radu to bol jediný typ 6x6, ktorý nakoniec ostal len u jedného prototypu. V materiáloch Liazu však všade figuruje podvozok 27.33 XDA, ale to je prave spomínaný podvozok 24.33 XDA. Podvozok 27.33 existoval len v prevedení XD čo je pouze 6x4 a bola naň namontovaná nadstavba CASK 12.

Ale vráťme sa k Liazu 24.33 XDA. Ako prvá bola v 90. rokoch na tento podvozok namontovaná nadstavba autobagra UDS 214, ktorú poznáme hlavne na podvozkoch Tatra. Bohužiaľ Liaz nespĺňal niektoré technické parametre a nadstavba bola síce na podvozku uložená, ale bola nefunkčná. Takto bolo vozidlo aj vystavované v snahe ho predať. Vozidlo sa ale predať nepodarilo, tak nadstavba bola z podvozku Liaz znesená a bola namontovaná na podvozok Tatra. Podvozok bol vrátený do Liazu a neskôr naň bola namontovaná nadstavba žeriava AD 20.2. Uvažovalo sa o sériovej výrobe, ale nakoniec ostalo len u tohoto jedného vyrobeného exempláru, ktorý bol v 90. rokoch predaný jednej stavebnej firme, u ktorej slúži dodnes. Tým sa kapitola vozidiel 6x6 v Liaze uzavrela.


Technické údaje vozidla :

Dĺžka ( mm ) : 7 365
Šírka ( mm ) : 2 500
Výška ( mm ) : 3 220 ( nezaťažený )
Svetlosť ( mm ) : 320
Brodivosť ( mm ) : 800
Výstupnosť ( mm ) : 400
Rázvor náprav ( mm ) : 3750 + 1350
Celková hmotnosť vozidla ( kg ) : 24000
Pneumatiky : 12R 22,5
Stúpavosť súpravy : 72 %
Max. rýchlosť : 83 km / hod
Výška rámu ( mm ): vpredu 1120 ; vzadu 1115 ( nezaťažený )
Previs vpredu , vzadu ( mm ): 1 465, 800
Elektrická inštalácia ( V ) : 24
Nájazdový uhol vpredu : 26°

Motor typ: M 1.2C M 640 SE
Počet valcov - usporiadanie : 6
Vŕtanie / zdvih ( mm ) : 130 / 150
Objem motoru: 11 940 cm3
Max. výkon : 242 kW
Max. kroutící moment: 1600 Nm (při 1450 min-1 )
Prevodovka typ : Praga 14 PS 150
Predná náprava Typ : 1x Rába, tuhá, riaditeľná, hnacia s uzávierkou diferenciálu a redukciou v kolesách
Zadná náprava Typ : 2x Rába, tandemová, uzávierka medzinápravového diferenciálu a redukcia v kolesách

Poznámky : Rozmery vozidla platia len pre podvozok bez nadstavby.

- Juraj Hlaváč -

 

 

Dodávky mobilních dílen do A do Z, profi nářadí pro dílnu, řemeslo a průmysl.
 

Kenworth T600A - filmová hvězda ze snímku Fontána pre Zuzanu II. Možnost pronájmu.

TRUCK-FORUM.cz

Diskuzní fórum pro všechny truckery, truckerky a příznivce užitkových vozidel všech typů a značek. Přijďte pokecat, těšíme se na Vás zde.

 

HOME

|

inzeráty

|

návštěvní kniha

|

kontakty

|

odkazy

Copyright © 2004 - 2017 www.LIAZ.cz, Developed by Libor Slavík - www.InternetoveStudio.cz, Datacho - Stahování dat z digitálního tachografu